پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفتار انسان حق‌خواه شبیه اغتشاش‌گران اخیر نیست/ تاکید بر مدیریت در فرهنگی

0

سیدعلی هاشمی درباره اغتشاشات اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: اسلام مکتبی با ماهیت کل نگر و همه نگر است که انقلاب یکی از مکتب‌های اسلام بوده و حوزه‌‌های متعددی را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین رسالت مکتب آزادی انسان در اندیشه، فقه و بیان است، افزود: برخلاف مکاتب استعماری در صدد این هستند تفکر، اندیشه و عقل انسان را زایل کنند؛ چراکه بدون فعالیت عقل خواسته‌ها و نیات خود نمی‌توانند برسند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: از شاخص‌های مکتب انقلاب، پویایی،  رشد و حرکت در مسیر کمال است که در پرتو مکتب اعتراض شکل می‌گیرد؛ مکتب انقلاب آنقدر مقدس است که اگر اعتراض نباشد رشد و کمال نیست.

هاشمی اضافه کرد: همه در اعتراض به دنبال حق و حقوق خود هستند اما نکته مهم اینکه حق و حقوق از جنبه فردی نیست اگرچه آن موضوع مهم بوده ولی آنچه مهم‌تر است جنبه اجتماعی است که همه افراد جامعه باید از این مهم منتفع شوند.

وی با طرح این سوال که آیا معقول است انسان با اعتراض و مبارزه با نابسامانی و انحرافات حق و حقوق دیگران را از بین ببریم؟ تصریح کرد: اینکه اخیرا اتفاق افتاده اعتراض برای گرفتن حق و حقوق نیست؛ چراکه بسیاری از افراد جامعه ضرر و زیان دیدند و کسی که حقی را می‌خواهد بگیرد اینگونه نیست.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه همه ما باید بدانیم دشمنان به دنبال تجزیه کردن ایران قدرتمند هستند، اضافه کرد: مساله مهم جوانان زیر ۲۰ سال  هستند که با تحریک لیدرها و طراحان وارد میدان شدند؛ افرادی که مردم برایشان کم نگذاشتند و همه این مسائل ثابت کرده در ماهیت اغتشاش بودن آن شکی نیست.

هاشمی با تاکید بر مدیریت در بحث فرهنگی، گفت: ضعف در بحث فضای مجازی بوده که باید مدیریت شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.