پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رصد فعالیت نمایندگان مجلس توسط شورای نگهبان به منظور تأیید و رد صلاحیت‌ها

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی در سخنرانی  پیش از خطبه نماز جمعه ساری با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه اظهار کرد: سابقه نهاد شورای نگهبان از زمان مشروطیت بود اما در زمان رضاخان به صورت کلی از بین رفت.

وی با اعلام اینکه دفتر نظارت و بازرسی  شورای نگهبان استان مازندران، وظایف و ماموریت‌های زیادی دارد، گفت: یکی از وظایف آن تشکیل پرونده‌های صلاحیتی برای دواطلبان مجلس شورای اسلامی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان مازندران، اضافه کرد: رصد فعالیت  افراد فعال سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر وظایف این مجموعه است.

وی خاطر نشان کرد: در کشورما و در این دوره  دخالت و اخلال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دوره در عزل و نصب‌ها بسیار فراوان دیده شده و شاهد هشدار و توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.

زکوی ادامه داد: اما چه کنیم برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای پیگیری برای قانون‌گذاری به دخالت‌های خودشان ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: گاهی یک نماینده مجلس شورای اسلامی نقش مستشاری داشته و مشورت داده تا حوزه انتخابیه‌اش رشد مناسبی داشته باشد که این اقدام خوب است اما بیشتر از این رویه نادرست است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات مازندران اضافه کرد: برخی دخالت‌ها بری انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی است که آن فرد از منابع استعلام نمره منفی دارد،گاهی نماینده مجلس شورای اسلامی برای انتصاب هواداران خودشان ورود پیدا می‌کنند و حتی در روند فعالیت دستگاه‌ اجرایی دخالت می‌کنند، که همراه با تهدید و تطمیع است و گاهی در مسؤولیت‌های اجرایی دخالت می‌کنند و اجازه صدور حکم را به مسؤولان اجرایی نمی‌دهند.

زکوی ادامه داد: در حال حاضر قانون دست شورای نگهبان را بسته که در زمان فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم، اما ما عملکردها را رصد و مستندسازی کرده، در پرونده صلاحیت آنها درج می‌کنیم اما در زمان تایید صلاحیت‌ها در صورت داشتن مستندات کافی نسبت به تأیید صلاحیت اقدام نمی‌کنیم.

 / ۸۶۰۰۴/م

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.