پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رشوه و دوتابعیتی بودن مسئولان از منکرات است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در ساری با بیان اینکه باید مخاطبان در اجرای این فریضه الهی را باید بشناسیم، افزود: در مرحله اول هر فردی خود مخاطب امر به معروف و نهی از منکر است و باید به آن توجه کند.

وی با اظهار اینکه هر فردی در ترویج شعائر و ارزش‌ها نقش مهمی دارد، یادآور شد: هرکسی خود را درست کند، جامعه اصلاح و درست می‌شود و کسانی که می‌خواهند مصلح جامعه باشند باید بیشتر به آن توجه شود.

وی با تاکید براینکه رشوه، رانت، فساد، کم کاری، خیانت، دو تابعیتی در دستگاه‌ها و بین مسئولان نباید وجود داشته باشد، گفت: تجمل گرایی نیز از مظاهر منکرات است و باید از آن دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان بوده است، گفت: کاخ نشینی خوی کاخ نشینی می‌آورد و باید از آن دوری کرد و نباید دستگاه‌ها و ادارات چنین انحرافاتی شوند.

آیت الله محمدی با عنوان اینکه برخی ساختارها، فسادزا هستند، بر لزوم اصلاح ساختارها تاکید کرد و گفت: بسیاری از قوانین و بخشنامه‌ها نادرست هستند و زمینه‌های سو استفاده را فراهم می‌کنند که باید اصلاح شود.

امام جمعه ساری، اعتیاد، طلاق، فرق، دزدی، جرم و جنایت را محصول کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: همچنین باید با باندهای زیرزمینی که نابسامانی‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند مبارزه و برخورد کنیم.

وی از استکبار جهانی و آمریکا به عنوان منکر بزرگ یاد کرد و گفت: داشتن سرناسازگاری، ستیز و سازش نکردن با شیطان بزرگ از معروفات مهم به شمار می رود.

کد خبر 5045185
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.