پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رشد ۱۲ درصدی اهدای خون مازندرانی ها در بهار ۱۴۰۰

0

ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت اهدای خون مازندرانی‌ها در بهار امسال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، از رشد ۱۲ درصدی اهدای خون در سه ماهه نخست امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۳۹ هزار و ۲۹۲ نفر از مازندرانی‌ها به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲هزار و ۷۵۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از مجموع اهدای خون ۲۰ هزار و ۶۷  نفر اهداکننده مستمر،۳ هزار و ۷۱۶ نفر اهداکننده بار اولی و ۸ هزار و ۹۷۶ نفر نیز دارای سابقه اهدای خون بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه سهم بانوان استان در این مدت اهدای ۸۸۴ واحد خون بوده است، اضافه کرد: با توجه به جمعیت قابل توجه بانوان در استان انتظار می‌رود، بانوان مشارکت بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند.

این مسؤول با تاکید بر نیاز مستمر ۵۰ مرکز درمانی استان به خون و فرآورده‌های خون، خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به تعداد بالای بیماران خاص در استان لازم است مردم نوع‌دوست استان، به‌صورت مداوم و مستمر در مراکز انتقال خون حضور یابند و با اهدای یک واحد خون سالم یاری رسان بیماران نیازمند به خون باشند.

تقوی در پایان گفت: با توجه به شرایط استان و همچنین نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی ضروری است اهداکنندگان به حضور مستمر در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون ادامه دهند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.