پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رشادت سردار سلیمانی تحلیل هنری شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، آیت‌الله محمد باقر محمدی‌لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جمع برگزیدگان جشنواره خاتم سلیمان، با اشاره به اهمیت هنر در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مایه خوشحالی است که هنرمندان کشورمان به سمت سوژه‌های حقیقی هنری گرایش پیدا کردند.

وی افزود: ما باید جریان سردار سلیمانی را با تحلیل هنری، در سطح جهان شناسانده و با نام و یاد این شهید بزرگوار آثار فاخر هنری و ماندگار تولید کنیم.

محمدی‌لائینی بیان کرد: همانگونه که رویدادهای مختلف را مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌دهیم، لازم است تا رشادت‌ها و حماسه شهادت سردار سلیمانی را مورد تحلیل هنری قرار داده و با ورود ورزیدگان و نخبگان عرصه‌های فرهنگی و هنری، پیرامون این امر مهم بازنگری‌های هنری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی بی قرار شهادت بود و ما در زمان کنونی بیش از پیش نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان هستیم.

به گزارش فارس، در این جشنواره از میان آثار رسیده، هشت اثر برگزیده شدند که در بخش‌های طراحی پوستر، تایپوگرافی، موشن گرافی و پویانمایی با محورهای شهید قاسم سلیمانی؛ ولایت‌مداری، شهادت شهید قاسم سلیمانی، محور مقاومت و آزادگی شهید قاسم سلیمانی، مردم داری و ساده‌زیستی، درخشیدند.

آثار برگزیده از استان‌های کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان و مازندران هستند که امروز در حضور مسؤولان استانی، جوایز خود را از آیت‌الله لایینی دریافت کردند.

در بخش موشن گرافی؛ محمدرضا خلیلی از خراسان شمالی حائز رتبه نخست 

 در بخش تایپوگرافی؛ مریم الماسی زاده از کرمانشاه شایسته تقدیر 

در بخش طراحی پوستر؛ روح الله شجاعی از ساری حائز رتبه نخست، حمیدرضا رسولی، زینب اسدی و ملیحه مقصودی از ساری شایسته تقدیر

در بخش جنبی جشنواره؛ فاطمه سارا و فاطمه صبا خزایی از مشهد شایسته تقدیر 

به گزارش فارس؛ برای نخستین بار در کشور، نماهنگ تلفیقی موسیقی بومی و مدرن مازندرانی به همراه تصاویر ناب و بدون لوگو از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم که توسط جمعی از هنرمندان مازندرانی با خوانندگی استاد محمدرضا اسحاقی و همخوانی سجاد پاریاو، سدیف رستمعلی و مهدی کارگر با کارگردانی علی حسن نژاد ، به نمایش درآمد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.