پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه و خبرنگار در تصمیم گیری مسئولین نقش بسیار موثری دارد

امام جمعه چهاردانگه: خبرنگاری شغل سخت و حساسی است که گاهاً انتشار اخبار در تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولین نقش بسیار موثری دارد.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، حجت الاسلام والمسلمین تیموری در خطبه دوم نماز جمعه بخش چهاردانگه در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ با اشاره به روز خبرنگار و اهمیت کار خبرنگاری خاطر نشان کرد: خبرنگاری شغل سخت و حساسی است که گاهاً انتشار اخبار در تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولین نقش بسیار موثری دارد.

 

امام جمعه چهاردانگه در ادامه افزود: تهیه خبر و انتشار آن از طریق خبرگزاری ها و رسانه های جمعی می تواند در سرنوشت جامعه تاثیر گذار باشد. اخبار صحیح و غیر مغرضانه باعث سعادت، رشد و آرامش جامعه و همچنین باعث تصمیم گیری بجا و درست مسئولین در مقاطع حساس می گردد. اما اگر اخباری دروغ و مغرضانه در فضای عمومی جامعه منتشر شود موجب انحراف و بدبختی یک ملت و کشور را به همراه خواهد داشت. لذا قران کریم می فرماید: ﴿ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ ﴾

ایشان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش خبرنگاران گفت: در بعضی موارد تهیه یک خبر و اطلاع رسانی کار بسیار سخت و دشواری است که خطرات جانی نیز به همراه دارد. برخی از خبرنگاران شجاع و دلسوز نظام و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس و اخیراً هم کنار رزمندگان اسلام در حرم اهلبیت علیهم السلام در این راه پر بهجت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که همان اجر شهید در نزد خداوند متعال را دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در ادامه خطبه های دوم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: عدم اجرای برجام از طرف آمریکا و ۵+۱ بهترین نمونه بی اعتماد به امریکاست. مذاکره با آمریکا غلط و نادرست است با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب مدام از بدعهدی آمریکا سخن می گفتند و نسبت به این مسائل خوشبین نبودند و تذکر می دادند ولی بعضی ها اصرار بر مذاکره دوجانبه با آمریکا داشتندT حالا نتیجه چه شد؟! آیا جز تهدید و تحمیل فشارهای بیشتر بر کشور ، چیزی چشم گیری نیز بهمراه داشت ؟

 

وی در ادامه افزود:با وجود برجام قرار بود هم چرخ صنعت هسته ای بچرخد و هم چرخ کارخانه ها و هم رونق اقتصادی اما می بینیم هر روز خبر تعطیلی کارخانه های بزرگ در رسانه منتشر می شود وضعیت بد اقتصادی ، گرانی نامتعارف فشار سنگینی بر مردم وارد کرده. مگر اصل برجام برای رفع تحریم های ظالمانه نبود؟ متاسفانه بعد از شش ماه نه تنها تحریم ها رفع نشد بلکه بر تحریم ها نیز افزوده هم شده است ، این خسارت بر عهده کیست؟

 

امام جمعه چهاردانگه: با اشاره به اینکه در مذاکره باید چیزی داد و چیزی هم گرفت افزود: امریکایی ها با اهرم ترس و با زورگویی فقط از طرف مقابل می گیرد و با بد عهدی چیزی نمی دهد و مدام کارشکنی و سنگ اندازی می کند مسئولین نظام باید بفهمند که با آمریکا نمی شود در هیچ مسئله ی مذاکره و گفتگو کرد تا کی باید تاوان اعتماد به آمریکا را بدهیم؟

 

حجت الاسلام و المسلمین تیموری خاطرنشان کرد: رفع مشکلات با استعانت از خداوند متعال پایبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی و امام راحل و اطاعت از فرامین حکیمانه رهبری انقلاب و با تکیه بر ظرفیت های داخلی مقدرو است. دلخوش کردن به خارجی ها هم به ضرر کشور و هم تولید داخلی است توجه به کالاهای داخلی و عدم مصرف کالاهای خارجی و حمایت از کارگاه های متوسط و کوچک و اعتماد به جوانان تحصیل کرده حزب الهی در کشور از موثرترین عوامل موفقیت و خروج از رکود خواهد بود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.