پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه‌ها مصالح ملی را فدای مسائل حرفه‌ای و صنفی نکنند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای بسیج رسانه مازندران، اظهار کرد: ما انسان‌‌ها نیاز به پیام‌رسانی داریم، هدف پیام‌رسانی نیست بلکه وسیله و مقدمه‌ای برای اطلاعات بیشتر از واقعیت‌ها برای ‌تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های بهتر است.

وی با بیان اینکه پیام‌رسانی به افزایش بصیرت و تقویت تحلیل‌ها کمک می‌کند،گفت: نقش رسانه امروز این بوده که واقعیت‌های زشت و زیبا را بگوید که واقعیت‌های زشت را از بین برده و واقعیت‌های زیبا را توسعه دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: باید گفت تدریجا در رسانه انحراف‌هایی به وجود آمده که در سلطه یک باند سلطه‌گر جهانی، مافیا یا اختاپوس که آمد سررشته همه رسانه‌‌ها و خبرگزاری‌های مهم و منابع اصلی را در اختیار گرفتند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تمام پیام‌رسانی‌های مجازی هم با سرورهایی که در اختیار خودشان است در دسترس آنان است، افزود: حتی طی این ایام در ارتباط با سردار دل‌ها از اینستاگرام حذف کردند و از یک جهره جلاد یک شهید بسازند و از یک شهید جلاد بسازند، سیاه‌نمایی کرده و با افکار عمومی بازی کنند، این کار نظام سلطه و استکبار است.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه در این فضا ما می‌توانیم مقاصد خود را پیام‌رسانی کنیم، خاطرنشان کرد: هم می‌توانیم از اطلاعات موجود استفاده کرده و هم می‌توانیم پاسخ‌ها و گفتنی‌های لازم را تاحدود که می‌شود انجام دهیم و در کنار آن باید منابع  شاه‌راه‌های لازم برای اطلاع‌رسانی و پیام‌رسانی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید رسانه ملی و اینترنت ملی را باید در اختیار داشته باشیم، اضافه کرد: این خواسته مقام معظم رهبری بوده ولی هنوز محقق نشده، ما هستیم و واقعیت‌هایی که در داخل کشور و همچنین دنیا دارد رخ می‌دهد هم خودمان و هم مردم را باید باخبر کنیم و باید بدانیم با فعل و انفعالات رسانه‌ای باید چکار کنیم؟!

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که فضای رسانه‌ای فضای جنگ و مصاف است، بیان کرد: خدمات زیادی در کشور انجام می‌شود ولی نه مردم خبر دارند و نه از سوی دیگر دنیا نقاط مثبت ما را به طور کلی بایکوت کرده و مشکلات را نشان می‌دهند که در این راستا تاکید شد نه تنها تصمیمات ما باید پیوست فرهنگی و عدالت داشته بلکه باید پیوست رسانه‌ای هم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این است ما باید بتوانیم اعتماد مردم و دنیا را به رسانه‌های خودمان جلب کنیم، اینگونه نباشد هر چه بگوییم این دروغ است و هر چه از رسانه‌های بیگانه می‌شوند بگویند صحت دارند که این خیلی خطر بزرگی است.

این مسؤول یادآور شد: با اینکه بارها و بارها دروغ دشمنان را آشکار کردیم با پیشرفت تکنولوژی رسانه‌ای، تصویرهای دروغی و هوش مصنوعی مشخص شده ولی آنان به قدری در این فضا کار کردند که حرف‌ ما کمتر به جایی می‌رسد.

محمدی‌لائینی ادامه داد: همانطوری‌که در صنایع دفاعی توانستیم قوی شویم در این زمینه هم می‌توانیم قوی شویم البته اگر به نخبه‌های خود اعتماد کرده و به آنان میدان دهیم.

وی با اعلام اینکه در جنگ سایبری و در مقابله به مثل در حک کردن می‌توانیم خیلی خوب عمل کنیم، تصریح کرد: باید خودمان و نخبه‌های‌مان را باور کنیم و فضای مجازی را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه بسیج رسانه ترکیبی از دو واژه مهم هم بسیج و هم رسانه است، اظهار کرد: گاهی شاید اینگونه برداشت شود وقتی می‌گوییم بسیج دانش‌آموزی  رسانه، دانشجویی و سایر تنها برای عده‌ای از دانش‌آموزان نخبه کار کنیم در صورتی‌که اینگونه نیست بلکه باید تمام افراد را مخاطب و جامعه را برای بصیرت‌افزایی هدف خود بداند و روی همه کار تقویتی و بصیرتی شود.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه بسیج رسانه به معنای این بوده باید تمام رسانه‌ها در این زمینه ورود پیدا کنند، گفت: باید در کنار آسیب‌زدایی باید حوزه رسانه را رشد دهیم، پس باید بدانیم بسیج رسانه بسیار مهم است.

وی بیان کرد: مساله دیگر اینکه می‌گویند دروغ حرام است ولی گفتن همه راست‌ها هم واجب نیست، گاهی برخی از واقعیت‌هایی که راست است نباید گفت این هم واقعیت است برخی واقعیت‌ها باید محرمانه بماند.

محمدی‌لائینی ادامه داد: این خودش عقل، بلوغ می‌خواهد که چه راست‌هایی را باید گفت و چه راست‌هایی را نباید گفت این خود مهم است و اصلا ارتباطی با شفاف‌سازی ندارد این یک اصل پذیرفته شده همه دنیا است که مطالب‌شان طبقه‌بندی شده است پس خود رسانه‌ها هم خیلی نباید اهل سرک کشیدن و دست یافتن به چیزهایی که باید مکتوم باشند، نباشند.

وی افزود: اینها مسائلی است که تمام ضرر و زیان آن به خود ما برمی‌گردد، مصالح ملی را نباید فدای مسائل حرفه‌ای و صنفی نکنیم‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه تعارض منافع مدیریت باید شود، خاطرنشان کرد: رسانه هم برای خود آیین‌نامه، قانون و مقررات دارند به‌جا باید تشویق، توبیخ و با آنان برخورد شود، جار و جنجال معنا ندارد ولی گاهی اوقات فضا جنجالی شده و واقعیت‌ها ذبح و فراموش می‌شود که از آسیب‌ها است‌‌.

این مسؤول با گرامیداشت روز بسیج رسانه و آرزوی توفیق برای اصحاب رسانه، افزود: امیدواریم بتوانیم رسانه را در خدمت اهل بیت، نظام و خون شهدا و تقویت آرمان شهدا قرار دهیم و این ابعاد را هیچ‌گاه فرامدش نکنیم.

*از تلاش برای دیده شدن خدمات کادر درمان تا کمک به رفع موانع تولید

حق‌شناس مسؤول بسیج رسانه مازندران در ادامه این دیدار با گرامیداشت روز بسیج رسانه، اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه، یک سازمان فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی است که با هدف ترویج فرامین امام (ره) و مقام معظم رهبری امیدآفرین است.

وی با بیان اینکه اصل و هدف ایجاد سازمان‌های اقشاری کمک به کارآمدسازی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت افراد نخبه است، افزود: هدف مهم سازمان بسیج رسانه تشکیل، تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب در مقابله با موج عظیم رسانه‌ای دشمن و ایجاد انسجام و وحدت و تقویت روحیه جمعی بین اعضای رسانه در پاسداری از ارزش‌های اسلامی است.

مسؤول بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه این بسیج ۱۳ جامعه هدف دارد، اضافه کرد: از سال ۹۴ بسیج رسانه مازندران تشکیل شد که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم خانواده‌های شهدا مدنظر ما بود که در این راستا دو یادواره متفاوت رسانه‌ای برگزار کردیم.

این مسؤول ادامه داد: جشنواره‌های مختلف را در سازمان بسیج رسانه با هدف ایجاد انگیزه میان اصحاب رسانه برگزار کردیم تا موجب شناسایی دستاوردهای انقلاب اسلامی شود.

حق‌شناس به برگزاری جشنواره ابوذر در استان اشاره کرد که با استقبال بسیار خوبی همراه بوده و هست و گفت: برگزاری اردوهای مختلفی در جهت حمایت از تولید و مطالبه‌گری و رفع موانع داشتیم که مشکلات دو کارگاه تولیدی حل شد.

وی با اعلام اینکه برگزاری دوره‌های مختلف رسانه و فن بیان داشتیم، افزود: در بحث دستاوردهای کرونا، همکاران رسانه نبودند شاید زحمات پزشکان، کادر درمان دیده نمی‌شد همکارانی که پشت دوربین بودند دیده نشدند ولی باعث شدند زحمات این افراد دیده شود که از زحمات همکاران جا دارد تقدیر شود.

مسؤول بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه بیش از ۴ هزار خبر در حوزه خبر کار شد، اضافه کرد: علاوه بر این هزار بسته معیشتی بین اصحاب رسانه توزیع شد و ۵هزار پرس غذای گرم در سطح استان نیز در دستور کار قرار گرفت.

  /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.