پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه شهدای ورزشکار باید توسط ورزشکاران ادامه یابد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یادواره شهدای ورزشکار مازندران با محوریت پهلوان شهیدحسن فقیهی جویباری شهید شاخص جامعه ورزش کشور با حضور خانواده معزز این شهید والامقام و خانواده‌های معزز شهدای ورزش استان،سردار میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و قهرمانان و پهلوانان جامعه ورزش دیار علوی،  امروز در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد.

*سیره و منش پهلوانی شهدای ورزشکار در جامعه فرهنگ‌سازی شود

میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور یادواره شهدای ورزشکار استان مازندران که با محوریت پهلوان شهید حسن فقیهی جویباری  شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه کربلا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۵ هزار و ۱۳۵ شهید ورزشکار کشور اظهار کرد: جامعه ورزش در تمامی عرصه‌ها نقش خود را نسبت به انقلاب و اسلام به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و حوادثی مانند زلزله یا دفاع از حرم آل‌الله ادا کرده است.

وی گفت: هر ساله ما در جهت زنده نگه‌‌داشتن یاد و خاطره شهدای ورزشکار کشور و همچنین معرفی فرهنگ، سیره و منش شهدا در بین جامعه ورزشی شهیدی را از این مجموعه به‌عنوان شهید شاخص با توجه به مدارج و قهرمانی‌هایش معرفی می‌کنیم چراکه الگویی برای ورزشکاران امروز در سطح جامعه باشند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اینکه نشان دادن شخصیت والای شهدای ورزشکار به جامعه ورزشی از دیگر اهداف ما برای برگزاری یادواره‌ها است، افزود: دومین کنگره شهدای ورزشکار امسال با محوریت پهلوان شهیدحسن فقیهی جویباری از مازندران در این استان برگزار می‌شود.

میرجلیلی تصریح کرد: ما باید خصوصیات مردمداری، اخلاق و شخصیت،اعتقاد، وطن‌دوستی، وطن‌پرستی و دستگیری از مردم را باید در بین مردم توسط جامعه ورزشکار فرهنگ‌سازی کنیم.

وی در پایان گفت: خدمت به مردم یکی از ویژگی‌های شاخص جامعه ورزش است و مسیر شهدای ورزشکار باید در توسط ورزشکاران در سطح کشور ادامه یابد.

* فرهنگ و معارف دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: فرهنگ و معارف دفاع مقدس که برگرفته از مکتب عاشورا است را باید به نسل سوم و چهارم برسانیم.

وی افزود: این مراسم با محوریت پهلوانان ورزشی و به‌طور خاص پهلوانان واقعی ما یعنی شهدای ورزشکار در سطح استان در حال برگزاری است.

 

فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموردند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و فرهنگ برگزاری این‌گونه مراسمات و یادواره‌های شهدا باید تبیین و ترویج شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یادواره هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار با محوریت شهید شاخص حسن فقیهی جویباری که از پهلوانان به‌نام کشتی استان مازندران بود، برگزار شده است.

*ضرورت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا

وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم، اظهار کرد: این ما هستیم که نیازمندیم شهدا از ما یاد کنند و باید بگوییم شهدا زنده‌اند، تاثیر از ان شهدا است و انها هستند که در کالبد زمان و جامعه روح ایجاد می‌کنند .

وی با تاکید بر حفظ فضایل و ارزش‌های اسلامی، افزود: ملتی که مبتلا به نسیان شود هویت خود را فراموش خواهد کرد.

معاون وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آنچه که باعث می‌شود جامعه ما به نسیان و فراموشی مبتلا نشود ذکر حماسه‌ها و دلاوری‌ها است، تصریح کرد: این گنجینه اکنون  در اختیار ما است که هر کدام از شدن شکوه و حماسه در مقابلش باید زانو زد و هرکدام قابلیت تبدیل به رمان و حماسه دارند.

این مسؤول یاداور شد: اگر در سال چندین بار برای شهدا کنگره برگزار شود باز هم برای ذکر دلاوری‌ها انان وقت کم خواهیم آورد.

یامین‌پور با تقدیر از تلاش برای زنده‌ نگهداشتن نام و یاد شهدا، خاطرنشان کرد: کار آنان جان بخشیدن و شفا بخشیدن به جان بیماران است.

در پایان این آئین از خانواده‌های معزز شهدای والامقام جامعه ورزش استان،از خانواده معظم پهلوان شهید حسن فقیهی جویباری ” شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ ” هم قدردانی به عمل آمد و جمعی از قهرمانان و پهلوان این دیار نیز مدال‌های قهرمانی خود را تقدیم این خانوادهای والامقام کردند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.