پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه آهن برقی لازمه رفع گره کور ترافیک شمال است

0

محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره راه آهن برقی سریع السیر تهران – شمال اظهار داشت: اعتقاد من این است که برای رفع ترافیک جاده‌های شمال باید راه آهن برقی ایجاد شود زیرا راه آهن معمولی اکنون وجود دارد، بنابراین اگر دوباره بخواهیم به احداث راه آهن معمولی فکر کنیم جوابگوی ترافیک نخواهد بود.

وی افزود: این طرح در زمره الویت‌های وزارت راه و شهرسازی بوده که مطالعات آن به طور دقیق که بخش مهم آن مطالعه زمین شناسی است باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی آزاد راه کناره را از دیگر گزینه‌های لازم برای رفع گره کور ترافیکی در مازندران دانست و اظهار داشت: طرح آزاد راه کناره از تهران به چالوس و از چالوس به سمت رامسر و آمل و گرگان هم با پیگیری‌های این وزارتخانه در مرحله مطالعه قرار داشته و اسناد مطالعاتی آن در حال تکمیل شدن است که به محض تکمیل مطالعات آن فراخوان برای جذب سرمایه گذار انجام می‌شود.

اسلامی یادآور شد: مطالعات این آزاد راه به دلیل اینکه کمترین میزان تخریب را در مسیر عبوری خود داشته باشد و همچنین بواسطه گران بودن اراضی غرب مازندران و ساخت و سازهای تراکم در آن بسیار سخت و زمان بر است.

رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر

وزیر راه و شهرسازی درباره رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر اظهار داشت: این فرودگاه دو مصوبه مهم و مورد نیاز را در سال‌های ۸۷ و ۸۹ از مقام معظم رهبری و دولت اخذ کرده بود که در این دو مصوبه هم سپاه مجاز شد و بخشی از مجتمع ساحلی فدک که در حریم باند پروازی قرار دارد را واگذار کرده و شرکت فرودگاه‌های کشور بر اساس این مصوبه می‌توانست آن را خریداری کند.

اسلامی افزود: اما طی این سال‌ها مسئولان مازندران متأسفانه به طور پیوسته این موضوع را پیگیری نکرده و به نوعی رها شده بود و بیشتر روی احداث باند جدید فرودگاه تمرکز کردند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: حاصل پیگیری‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شد، این بود که حدود سه هفته قبل با مجتمع ساحلی فدک به تفاهم رسیدیم که کارشناس تعیین قیمت انجام داده و خریداری شده و سپس آزاد سازی شود.

اسلامی درباره دانشکده فنی و حرفه‌ای ملاصدرای رامسر که در ضلع غربی باند واقع شده و از جمله موانع پروازی است، بیان داشت: برای رفع این مانع پروازی نیازمند اقدامات تکمیلی بوده که باید مسئولان استان مازندران آن را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در یک مرحله در سال‌های گذشته مقداری اعتبار برای جابجایی ملاصدرا پرداخت هم شد، خاطرنشان کرد: این موضوع مهم نیازمند پیگیری جدی و مستمر مدیران مازندران است.
وی تاکید کرد که شرکت فرودگاه‌های کشور دستور مؤکد دارد تا این موضوع مهم را پیگیری کرده تا فرودگاه رامسر عاری از هرگونه مانعی شده و پرواز هواپیماهای بزرگ را در آن شاهد باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.