پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی 4 دستگاه ژنراتور توزیع آب در آمل/ آغاز حفر نخستین چاه فیزیومتری کشور

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی پروژه‌های آبرسانی با حضور مسؤولان استانی و شهری شامگاه امروز در این شهرستان انجام شد.

فرماندار ویژه شهرستان آمل در حاشیه آئین کلنگ‌زنی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که علاوه بر مشکل قطعی برقر در این شهرستان وجود دارد همزمانی قطعی آب شرب بوده است و به مردم قول دادیم تا در سریع‌ترین زمان این مشکل حل شود.

علیرضا شریعت با اشاره به حل مشکل ۳۵ درصدی آب این شهرستان و برطرف شدن مشکلات قطعی آب خیابان امام رضا(ع)، افزود: با در مدار قرار گرفتن و حفر نخستین چاه تحقیقاتی کشور گام بزرگی در مسیر خدمت‌رسانی برداشته شد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در تأمین و توزیع منابع آب شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از قطعی برق در توزیع آب مشکلاتی به وجود می‌آمد که با نصب و راه‌اندازی چهار ژنراتور در زمان قطعی برق دیگر مشکل قطع شدن آب نداریم.

معاون استاندار مازندران با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان و وجود مشکلاتی در تأمین و توزیع آب، یادآور شد: با حفر چاه جدید میزان ۶۰ لیتر در ثانیه آب شرب به مدار اضافه می‌شود هرچند پس از نشست با مسؤولان آب منطقه‌ای مازندران برای نخستین بار در کشور حفر چاه تحقیقاتی با عنوان چاه فیزیومتری در دستور کار قرار گرفت.

این مسؤول با اشاره به اینکه خرید و نصب چهار دستگاه دیزل ژنراتور و اصلاح و لوله‌گذاری خطوط فرسوده به طول ۵ هزار متر در هفته دولت امسال انجام شد، بیان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه‌ها ۱۰ هزار خانوار آملی از آن بهره می‌گیرند.

شریعت گفت: تأمین برق اضطراری در چاه‌های شماره یک، ۱۴ و ۲۶ و چاه شماره دو مجتمع آبرسانی کم‌کلا و کاهش هدررفت آب در شبکه توزیع از مهمترین اقداامت این پروژه بوده است.

فرماندار ویژه آمل با اعلام برطرف شدن مشکل آب ۳۵ درصد از مردم آمل که بیشتر در مسیر خیابان امام رضا(ع) سکونت دارند، هزینه نصب ژنراتورها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: برای حفر چاه نیز ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش فارس، در هفته دولت سال جاری تعداد ۳ حلقه حفر و تجهیز چاه با آبدهی ۵۲ لیتر در ثانیه، بهسازی، مهندسی مجدد و تجهیز دو حلقه چاه با آبدهی ۴۵ لیتر در ثانیه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع آب به طول ۱۷ هزار و ۸۶۰ متر، احداث یک واحدآزمایشگاه میکروبی، شیمیایی و فیزیکی آب، خرید و نصب و راه‌اندازی ۶ دستگاه دیزل ژنراتور، احداث اتاقک چاه به مساحت ۱۰۰ متر مربع و محوطه‌سازی به مساحت ۲۹۰ متر مربع توسط شرکت آب و فاضلاب مازندران انجام شد که در مجموع ۱۷ هزار و ۷۵۰ خانوار با اختصاص اعتبار ۲۳۳ میلیارد ریال از آن بهره‌مند می‌شوند.

آئین کلنگ‌زنی مقاوم‌سازی مخزن برای اجرای طرح پدافند غیرعامل و نصب لوله خروجی کف مخزن با قطر یک هزار و ۴۰۰ میلیمتر از دیگر برنامه‌بوده که برای آن میزان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

همچنین مجموع اعتبار پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی آبفا مازندران در هفته دولت ۱۴۰۰ بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال خواهد بود.

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.