پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی سامانه “ایران نوآفرین” برای نام‌نویسی شرکت‌های استارت‌آپ

0

ایسنا/مازندران رئیس اداره بازاریابی و متقاضیان سازمان فناوری اطلاعات کشور از راه‌اندازی سامانه “ایران نوآفرین” برای نام‌نویسی شرکت‌های استارت‌آپ خبر داد و گفت: سامانه دیگری به‌نام سامانه “ایران کارفا” نیز وجود دارد که جهت حمایت‌های مالی در نظر گرفته شده و شرکت‌ها می‌توانند یک سری مستندات خواسته شده را آپلود کنند تا کمتر از یک ماه به آنان تسهیلات پرداخت شود. 

رحمت اله صابری در آیین اختتامیه استارت‌آپ که صبح امروز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جایگاه جهاد دانشگاهی در حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی اظهار کرد:  با توجه به اینکه کل کشور در حوزه فناوری به ۵ منطقه تقسیم شده است، جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری سازی به عنوان کارگزار انتخاب شده که در حوزه حمایت‌های مالی و معنوی فعالیت دارند. 

وی تصریح کرد: این کارگزاران وظیفه دارند که در شناسایی شرکت‌های استارت‌آپ جهت حمایت‌های مالی و معنوی در کنار شرکت‌ها باشند. 

رئیس اداره بازاریابی و متقاضیان سازمان فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه تسهیلات با نرخ ۴ درصد از ۳۰ میلیون تا ۳ میلیارد تومان به متقاضیان از طریق پست بانک اعطا می‌شود، گفت: در کنار حمایت مالی یک سری حمایت‌های معنوی از جمله معرفی به معاونت وزارت علوم، صندوق امید وسازمان نظام صنفی و اعطای مجوز  صورت می‌گیرد.

صابری خاطرنشان کرد:  طی زمانی که دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، ایده‌ها نیز تبلور پیدا می‌کند که در این میان شرکت‌هایی به این ایده‌ها کمک  و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.