پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهکاری برای جلوگیری از زردنویسی

0

یک مدرس دانشگاه گفت: اصلی‌ترین راهکار جلوگیری از فعالان رسانه‌های زردنویس نقد فرهنگی است.

فواد ظفر عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فضای فعالیت رسانه‌ای باید به گونه‌ای باشد تا حرف و نقد در آن بیان شود؛ زیرا حقیقت در بازار آزاد عقاید کشف می‌شود.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت رسانه، اجرای قوانین رسانه‌ای به صورت دقیق، شفاف و با رعایت خط قرمزهاست.

استاد دانشگاه و دکترای علوم ارتباطات اجتماعی افزود: قوانین رسانه‌ای باید شفاف و بدون ابهام باشد زیرا وجود ابهام در قانون ممکن است، سبب تفسیر آن به نفع محدود کردن فعالیت رسانه‌ها شود.

عبدالله‌زاده کارکرد رسانه‌های زرد را بیشتر در حوزه تفریحی و سرگرمی، گاهی سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: ممکن است طرفینی که با هم اختلاف دارند، همدیگر را متهم به زردنویسی کنند. مصداق زردنویسی در جاهای مختلف متفاوت است باید مشخص شود منظور از تخریب چیست؛ نقد می‌کند یا مخالفت است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه مورد انتقاد، باید در مقابل نوشته رسانه زرد از خود به صورت رسانه‌ای و با رعایت قوانین دفاع کند.

عبدالله‌زاده افزود: هر رسانه‌ای به دنبال منافع خود است؛ ما رسانه کاملا بی‌طرف نداریم. برخی رسانه‌ها مطالب را ساده، سطحی و تنزلی مطرح می‌کنند و به دنبال منفعت اقتصادی صرف بوده و به رعایت منافع دیگر توجه نداشته و فرهنگ آن جامعه را پایین می‌آورند.

این مدرس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: راهکار جلوگیری از فعالیت رسانه‌های زردنویس نه سیستم حذفی بلکه نقد فرهنگی است که با آگاهی‌بخشی به مردم موجب عدم تمایل آن‌ها به چنین رسانه‌هایی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.