پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی خط مشاوره رایگان در آموزش و پرورش مازندران با شماره ۱۵۷۰/ تربیت باید مطالبه همه آحاد مردم باشد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کمالی مدیرکل آموزش و‌ پرورش امروز در نشست خبری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش این است که تربیت اسلامی را مدنظر قرار دهد، اظهار کرد: شعار ما این است که تربیت زمان نمی‌شناسد و اهمیت آن همه جا است.

وی گفت: سیاست ما مردمی سازی تربیت اسلامی و مدرسه‌محوری و خانواده و‌ توجه به ارکان تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه تربیت منحصر به آموزش و پرورش نیست، گفت: ایجاد گفتمان تربیت در همه رده‌ها و در بین مردم برپایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به مشارکت گرفتن سایر نهادها موضوع مهمی است.

کمالی بیان کرد: رویکرد آموزش و پرورش در این هفته این است جریان‌سازی تربیتی و فرهنگی هم در مدارس، خانواده‌ها و اجتماع رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های هفته تربیت‌ اسلامی مردمی‌سازی این هفته، مدرسه‌محور بودن برنامه‌ها است که بنا داریم برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برگزار کنیم، تصریح کرد: تربیت باید مطالبه همه آحاد مردم باشد، تنها خانواده‌ها و اجتماع تربیت علمی نخواهند در کنار آن تربیت اخلاقی، اجتماعی، عبادی، سیاسی و زیستی باید دغدغه خانواده‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه تربیت در همه رده‌ها باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: باید تنگناها و آسیب‌های جامعه توسط مسؤولان آموزشی و پرورشی مورد توجه قرار گیرد.

کمالی یادآور شد: با وجود همه مشکلات امسال موفق شدیم ۳هزار دانش‌آموز را به اردوی راهیان نور اعزام کنیم و همچنین زمینه حضور ۱۵۰هزار نفر از دانش‌آموزان را به‌صورت مجازی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای جهاد تبیین پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: در این راستا یک‌هزار و ۳۰۰ نشست در ۷۸۳ مدرسه در راستای جهادتبیین برگزار کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در دهه فجر امسال ۱۷ پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی را افتتاح کردیم، گفت: با این وجود مدارس زیادی داریم که نیاز به بازسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی دارند که از زحمات خیران تشکر می‌کنیم.

کمالی ادامه داد: اداره کل نوسازی براساس تخصیص اعتبار اقدام به احداث، نوسازی و بهسازی و مدارس و تامین نیازهای آموزشی و پرورشی مازندران را برطرف می‌کند.

وی بیان کرد: اینکه بگوییم در فضای آموزشی مشکل وجود دارد واقعیتی انکارناپذیر است بخشی را خیران تقبل می‌کند و بخشی نیز دولتی است و درحال تلاش هستیم با رایزنی‌ها میزان اعتبار را افزایش دهیم ولی میزان اعتبار به‌اندازه نیاز ما نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اختصاص سرانه دانش‌آموزی به مدارس استان گفت: ۱۴ میلیارد تومان بابت سرانه دانش‌آموزی امسال در دولت سیزدهم در سطح مدارس دولتی استان واریز شد.

کمالی درباره وضعیت نمازخانه‌های مدارس مازندران، اظهار کرد: ۶۵ درصد مدارس ما دارای نمازخانه مستقل، ۲۵ درصد نمازخانه چندمنظوره و ۲۰ درصد مدارس استان فاقد نمازخانه هستند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست ماه ۲۲ نمازخانه در ۶ ماهه نخست امسال با اعتبار بالای ۱۲ میلیارد تومان به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ متر مربع تکمیل و تحویل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: همچنین ۹۵ نمازخانه با ۱۲هزار مترمربع در دست احداث داریم به مرور تکمیل خواهد شد که این مهم جز مطالبه جدی ما است.

کمالی با بیان اینکه مازندران از جایگاه خوبی در کسب رتبه‌های مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و سایر دارا است، اضافه کرد: امسال در بحث اعتکاف ۳هزار نفر از دانش‌آموزان در ۷۱ مسجد سطح استان حضور یافتند که البته انتظار بر این است این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به برپایی جشن تکلیف برای ۲۲هزار دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی، گفت: اشتیاق دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات فرهنگی و قرآنی امسال بیش از ۳۰۰هزار دانش‌آموز در مسابقات شرکت کردند که از اهمیت بسزایی برخوردار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به راه‌اندازی خط مشاوره ۱۵۷۰ آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: شاهد افزایش تماس با این خط هستیم که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کمالی یادآور شد: تشکیل تیم مشاوران جهادی و اجرای طرح هسته مشاوران ازجمله اقدامات خوب بوده که بسیار اثرگذار بوده است.

وی گفت: اهدای کتاب به مدارس کم‌برخوردار ار دیگر اتفاقات خوب بود که در این زمینه حدود ۴هزار کتاب را در اختیار مدارس قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اعزام ۱۶۶ دانش‌آموز تحت عنوان زیارت اولی هفته آینده به سفر معنوی مشهد مقدس در دستور کار داریم، اضافه کرد: اجتماع هزار نفره فرهنگی تحت عنوان رهروان ولایت را ر دهه ولایت داشتیم که بسیار مهم بود.

کمالی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه در سطح استان داریم، درباره آسیب‌های فرهنگی در مدارس گفت: نباید یک اتفاق را به همه مدارس تعمیم دهیم و نباید هیجانی به این مسائل نگاه شود و این زحمات معلمان با اطلاع‌رسانی نامناسب به چالش کشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوالی درباره طرح مولدسازی و اینکه فروش اموال خیریه و وقفی آموزش و پرورش، گفت: این موضوع صحت ندارد و قرار نیست در این طرح واحدهای خیرساز و اوقافی تحت فروش قرار گیرد بلکه بعضی از اموال و املاک بلااستفاده باید تعیین تکلیف شود.

کمالی بیان کرد: هنوز مدارس دوشیفته در سطح استان داریم که تلاش بر این است مدارس تک‌شیفته شوند. 

وی با اشاره به اینکه در جریان کرونا بالای ۲۷ و ۲۸ ماه مدارس تعطیل بود و مشکلاتی را برای ما به وجود آورد، گفت: با وجود همه مسائل و مشکلات ما داریم با برنامه کارها را جلو می‌بریم تا زودتر به اهداف خود برسیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.