پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رانش کوه بر روی یک روستا در شهرستان سوادکوه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، این حادثه عصر امروز جمعه اول فروردین ماه سال ۹۹ رخ داد و طی آن سنگ نسبتا بزرگی با جدا شدن از کوه و غلیدن در سرازیری وارد روستا شد و به منازل مردم و تعدادی از خودروهای پارک شده در مسیر برخورد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پی این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت : رانش کوه در روستای پیت سرا در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه رخ داد و به ۶ واحد مسکونی خسارت زد.

علی اصغر احمدی افزود : همچنین براثر رانش سنگ بزرگ از کوه نزدیکی روستا ، ۶ دستگاه خودروی سواری پارک شده در مسیر و حیاط منازل محل برخورد سنگ نیز خسارت دید.

وی ادامه داد : به دلیل این که روستا در منطقه کوهستانی و ییلاقی واقع است ، در هیچ یک از واحدهای مسکونی تخریب شده یا خسارت دیده کسی ساکن نبود و خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : میزان خسارت وارده شده به صورت دقیق مشخص نیست و قطعا توسط کارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد.

روستای پیت سرا در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در دهستان ” راستوپی ” واقع است. این روستا بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ محل سکونت ۱۲۳ خانوار است.

شهرستان سوادکوه فروردین سال ۹۸ نیز با سیل و سیلاب دست گریبان بود و هنوز آثار سیل سال گذشته در این شهرستان محو نشده است.

فرماندار  سوادکوه نیز  زمان وقوع این حادثه را ساعت حوالی ۸ صبح و بعد از تحویل سال جدید اعلام کرد و گفت که ۲ دامسرا هم بر اثر برخورد سنگ خسارت دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.