پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رانش پی در پی محور گلندرود/ تعبیه جاده موقت

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محور رویان به بلده در این شهرستان که به محور گلندرود معروف است هر از چندگاه به دلیل حوادث طبیعی از جمله برف، سیل و در این سال‌ها رانش مسدود و راه دسترسی اهالی بالادست به مرکز شهرستان را قطع و آنان را دچار مشکلات فراوانی می‌کند.

در روزهای اخیر نیز شاهد رانش زمین در منطقه اسپی او در این محور بودیم که برای ساعت‌ها این محور مسدود شد اما با تلاش راهداری و همکاری مردم از داخل زمین‌های آنان جاده موقت تعبیه و راه دسترسی اهالی بالادست به مرکز شهرستان موقتا بازگشایی شد.

 

اما این رانش‌ها همچنان ادامه دارد و بخش ترمیمی جاده مجددا دچار خسارت شده که نیازمند تدابیر کارشناسانه فنی برای رفع مشکل است.

فرماندار شهرستان نور شرایط این محور را خاص و رانش جاده را عمیق اعلام کرد و گفت: محور گلندرود به دلیل وجود روستا‌های زیاد و گردشگرپذیر بودن منطقه، محوری پرتردد است و برای حل این مشکل باید اقدامات پایه‌ای و اساسی انجام داد.

علی شادمان افزود: براساس نظر کارشناسان رانش در سطح ۱۸۰ هکتار و ۲۰ متر عمق حرکت دارد، در جلسه ستاد بحران استان تقاضای اعتبار کردیم تا آب‌های جاری درسطح این ۱۸۰ هکتار جمع شود تا حرکت کندتر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جاده‌ای تعبیه شد اما پیشنهاد کردیم شمع زده شود تا از رانش مجدد پیشگیری شود، گفت: تاکنون ۲۰ کامیون سنگ تخلیه کردیم اما مجدداً رانش کرد با این حال بازسازی در حال انجام است ولی به دلیل شرایط بحرانی اعتبار زیادی لازم داریم تا مشکل رفع شود، تلاش این است تا اختلال ایجاد نشود.

 

این مسوول افزود: زمین محور گلندرود به دلیل شرایط خاصی که دارد با احتمال رانش‌ها سبب نگرانی مردم شده و تلاش می‌کنیم علاوه بر شمع کوبی، احداث زهکش‌های زیرزمینی و هدایت آب‌های سطحی بالادست، با کار پایه‌ای و اصولی این نگرانی به طور کلی رفع شود.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه کارشناسان مشغول بررسی‌های فنی هستند، خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاهی در حال بررسی چگونگی بهسازی و ترمیم این جاده هستند تا محور به طور کامل و دائمی تثبیت شود.

به گزارش فارس این محور راه دسترسی ۱۸ روستای بخش مرکزی، ۴۵ روستای بخش بلده و تعدادی از روستاهای بخش کجور و شهرستان نوشهر است و از طرفی راه فرعی بلده، پل زنگوله به تهران هم محسوب می‌شود.

 /۸۶۰۲۳/ج/خ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.