پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رئیس کل دادگستری مازندران: وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری امروز در همایش سراسری نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی در مجتمع ورزشی و آموزشی نفت شهرستان محمودآباد وکالت را در نظام حقوقی دارای جایگاه بزرگ و در فقه اسلامی هم دارای باب خاص خودش دانست و اظهار کرد: وکالت چه در معنای عام، چه در دعاوی و غیردعاوی از لحاظ شرع مقدس اسلام برای عموم در باب خاصی در نظر گرفته شده است و تمامی احکام مربوط را بیان فرموده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن توجه زیادی به وکالت شده است، افزود: وکالت در دعاوی مهم‌تر از بخش غیردعاوی است و به همین جهت است که در دنیا، کانون‌ها برای ساماندهی وکالت دعاوی پیش‌بینی شده است و با حضور وکلا با قانون و مقررات اداره می شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با عنوان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی قوه قضاییه مورد توجه قرار گرفت و این مرکز جایگاه رفیع خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز با حضور شما وکلای عزیز این کانون تشکیل شده است و به امور مهم وکالت می‌پردازد.

رئیس کل دادگستری مازندران قاضی را مامور به اجرای عدالت و ابطال باطل برشمرد و خاطرنشان کرد: قاضی یک مقام مستقل است که باید این ماموریت را به خوبی انجام دهد و قاضی به تنهایی در تشخیص موضوع قادر نیست و وکیل یا کارشناس در این رسالت بزرگ مستلزم است که در کنار قاضی و زبان گویای شاکی و متهم باشند و به درستی دفاع کنند.

اکبری با اذعان به اینکه وکیل در کنار قاضی کمک می‌کند که آن ماموریت اصلی توسط قاضی به درستی انجام شود، یادآور شد: وکیل یا کارشناس در کنار قاضی وظیفه خود را انجام می‌دهند تا موکل یا قاضی به آنها اعتماد کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران، امین بودن وکیل و کارشناس را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: وکیل امین آنچه وظیفه خود می‌داند و آنچه لازم برای دفاع است از باب امانت‌داری انجام می‌دهد و کارشناس و وکیل امین است که می‌تواند اعتماد موکل خود را جلب کند و اگر امین نباشد مشکلات زیادی برای خودش و موکل ایجاد می‌شود.

اکبری بیان کرد: قاضی به وکیل به عنوان یک عالم به مباحث حقوقی، مدنی و کیفری نگاه می‌کند، لذا وکیل باید با تمام توان در یک پرونده توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: وکیل باید خود را به دانش روز مسلح کند تا بتواند دفاع از یک دعوا یا شکایت را در دادگاه پیش ببرد و همه ما هم باید به عنوان یک مسلمان و انسان به درد دردمند توجه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: موکل در رفع ظلم از شما یاری می‌خواهد که باید به نحو شایسته یاری شود و اگر توان مالی ندارد اما نیاز به دفاع ما دارد باید از قاب کمک به ستم دیده به آن توجه کنیم و در اینجا انتظار از کانون وکلا بیشتر از جاهای دیگر است.

رئیس کل دادگستری مازندران  با اعلام اینکه همه عزیزان این مرکز، از خصیصه شایسته‌ای برخوردار هستند و نگاه شان مادی نیست، گفت: مرکز وکلا به دلیل ساختاری که دارد عملکرد خوب خود را در استان نشان داده است.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.