پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ذخیره سازی ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سد شهید رجایی

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم یخکشی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: باآبی که در پشت سد شهید رجایی ذخیره شده امکان تولید محصولات کشاورزی به ارزش بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به ریزش جوی نسبتاً خوب در نیمه اول سال آبی و تکمیل آبگیری سد شهید رجایی و سرریز آن گفت: این سد در طی دوران بهره برداری ۲۳ ساله خود برای هفتمین بار آب آن سرریز کرد که با این ذخیره آب در سال جاری امکان تولید محصولات کشاورزی به ارزش بیش‌از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان فراهم شده است.

وی افزود: آب ذخیره شده امسال حدود ۳۰ میلیون متر مکعب آن با توجه به تکمیل و بهره برداری تصفیه خانه آب شرب ساری به ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه در اواخر سال گذشته در اختیار شهروندان ساروی برای مصرف آب شرب قرار می‌گیرد.

یخکشی با تشریح نقش سدهای استان در کنترل و مدیریت سیلاب یاد آور شد: با مانور دریچه سدها امسال کنترلی بسیار خوبی در مدیریت سیلاب‌های زمستانه وبهاره صورت گرفت و در این سد به گونه‌ای برنامه ریزی شد تا نیروگاه برقابی در مقایسه با سال گذشته قبل از موعد مقرر وارد مدار بهره برداری شوند و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ هزار ساعت مگاوات انرژی برقابی تولید داشته باشیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ مگاوات ساعت بیشتر است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران از اثرات اجتماعی اقتصادی دیگراین آب ذخیره شده را رونق تولید در بخش پرورش آبزیان سردآبی وگرمابی پایین دست (مزارع پرورش ماهی و آب بندان ها) یاد کرد و گفت: انشاالله با این ذخیره سازی شاهد جهش تولید در شهرستان‌ها ی ساری و میاندورود خواهیم بود.

کد خبر 4904082
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.