پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ذخیره استراتژیک ۱۷۵ هزار تن گندم در سیلوهای مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: سیلوهای گندم استان در حالی میزبان بیش از ۱۷۵ هزارتن گندم برای تبدیل به آرد و پخت نان در خبازی‌هاست که این رقم نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

عباسعلی وفایی‌نژاد امروز (۱۵ مرداد ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: امسال با توجه به تلاش مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اصل خودکفایی گندم در کشور، عملیات خرید تضمینی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با موفقیت پیگیری شد و تاکنون میزان خرید این محصول استراتژیک در کشور از ۱۰ میلیون تن عبور کرد.

وی بیان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران امسال با تامین بیش از ۲۳۸ هزار تن گندم برای مصرف در استان به رقم ۱۷۵ هزارتن ذخیره استراتژیک گندم در سیلوهای استان دست یافت.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۱۰۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان مازندرانی به‌صورت تضمینی خریده و بیش از ۱۲۵ هزار تن گندم نیز از محل خرید تضمینی سایر استان‌ها وارد شده است.

وفایی‌نژاد با اشاره به حمل بیش از ۲۴ هزار تن از این گندم‌ها به‌صورت ریلی، گفت: سیلوی مرکزی استان مازندران در شهرستان نکا با بهره‌گیری از ظرفیت ناوگان ریلی برای حمل گندم موجب تسریع در فرآیند حمل و بارگیری و همچنین کاهش ترافیک جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به حمل و تامین گندم استان شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با توجه به نیاز استان به تامین گندم از مبادی متنوع، بیان کرد: مازندران با توجه به مصرف غالب نان بربری نیازمند تامین گندم با کیفیت بالاست که به همین منظور، پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و غالب گندم‌های ورودی به استان تولید شده در استان‌های با کیفیت بالای گندم است.

وی به تامین گندم از طریق بنادر استان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت بنادر مازندران جهت تسریع در حمل و صرفه جویی در تامین کالاهای اساسی و کاهش هزینه‌های تمام شده برای بخش‌های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولین استان برای تحقق واردات و تامین مواد اولیه کیفی صورت گرفت و تا امروز نزدیک به ۱۰ هزارتن گندم با کیفیت بالا از کشورهای همسایه دریای خزر وارد بندر امیرآباد و حمل به مراکز ذخیره سازی استان شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.