پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیه کمتر از یک نفر برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس در جاده کیاسر کافیست!

جاده ساری به کیاسر این روزها مسیر تردد بسیاری از مسافران و گردشگران است، محوری که مسافران آن خود را به دومین چشمه آب معدنی شور جهان یعنی سورت می‎رسانند.

0

 

به گزارش پیگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از فارس، ریزش و رانش‌های متعدد، باریک و پرپیچ‌وخم بودن، ناآشنایی بسیاری از مسافران نسبت به این جاده، شیب‌های تند و سربالایی‌های خطرناک و ریزش شیرابه زباله‌های ساری در مسیر انتقال به محل دپوی زباله در منطقه اراء، از دلایل کم‌شمار وقوع تصادف در محور ساری به کیاسر منطقه چهاردانگه است.

 

روزشمار تصادفات نوروزی در این محور زنگ خطر و هشداری است برای مسئولانی که باید در راه تلاش کنند تا جاده‌ای که قرار است مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران به سمت دومین چشمه آب معدنی منحصر به فرد جهان ـ چشمه باداب سورت ـ شود، ایمنی را در کنار زیبایی دل‌فریب این چشمه، هدیه مهمانان و مسافران کند.

 

اسماعیل امینی بخشدار منطقه چهاردانگه، در این‌باره با بیان اینکه از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از هفت مورد تصادف خطرناک در این منطقه ثبت شد، می‌گوید: چهار نفر در این محور طی این چند روز بر اثر تصادف جان باختند.

 

وی با عنوان اینکه اوج تصادفات مربوط به روز چهارم فروردین بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 16 نفر در این مسیر مجروح و چهار نفر نیز به‌دلیل شدت جراحات ناشی از تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به‌طور متوسط و براساس آمار این حوادث، می‌توان گفت هر دو روز، یک‎نفر در این جاده براثر تصادف ممکن است جاده خود را از دست بدهد، که اگر این روال ادامه داشته باشد، 132 نفر ممکن است در این جاده در طول سال جزو جان‌باختگان حوادث رانندگی باشند.

 

افتتاح پایگاه اورژانس در این جاده، خبر خوش بخشدار چهاردانگه ساری به مسافران، رانندگان و مردم منطقه بود، چون در حوادث رانندگی در این مسیر به‌دلیل بعد مسافت تا سرحد 130 کیلومتر از مرکز استان، شاهد طولانی شدن زمان حضور اورژانس 115 برای رسیدگی به مجروحان بودیم؛ شاید با حضور به موقع آمبولانس، خانواده‌های کمتری در این بین عزادار عزیزانشان شوند.‌‎

 

بخشدار منطقه چهاردانگه اعتبار مورد نیاز برای احداث این پایگاه اورژانس را بیش از 120 میلیون تومان اعلام کرد؛ میزان اعتباری که برای این پایگاه اعلام شده است، کمتر از میزان دیه تعیین شده برای فوت یک نفر در حوادث رانندگی در سال 94 است، میزان دیه تعیین‌شده از سوی مراجع ذیصلاح 165 میلیون تومان است.

 

میزان اعتباری که برای تکمیل این پایگاه نیاز است، تنها 120 میلیون تومان است، یعنی 45 میلیون تومان کمتر از دیه جان‌باختن یک انسان در اثر حوادث رانندگی!

 

این اتفاقات و تصادفات در حالی در محور چهاردانگه رخ داده است که در دو روز نخست عید نوروز، به‎دلیل بارانی و سرد بودن بیش از حد هوا، مسافران کمتری به این منطقه سفر کرده بودند.‎

 

اجرای طرح بوم‌گری و روستاگردی نیز یکی از برنامه‌های مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران است که ظاهراً بنا به اعلام مسئولان مربوطه چشمه آب معدنی باداب سورت که در این محور قرار دارد، به‎عنوان چهار روستای هدف بوم‌گردی و روستاگردی استان مطرح شده است.‎

 

با این وجود باید به فکر ایمن‎سازی این محور ترانزیتی بود، ایجاد زیرساخت برای داشتن سفر ایمن، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که در این بین باید به‌دور از بخشی‎نگری به آن پرداخته شود و لازم است هرچه سریع‌تر چند پایگاه اورژانس جاده‌ای در این محور احداث شود تا به‌هنگام وقوع حادثه، مجروحان فریادرسی داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.