پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیار علویان در سالروز شهادت امام رضا (ع) عزادار شد

0

 در سالروز شهادت امام رضا (ع) دیشب و امروز آیین عزاداری در اکثر مساجد و حسینیه شهرها و روستاهای استان مازندران برپا بود و دسته های عزاداری در سوگ شهادت این امام همام به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و ارادت  خود را به خاندان امامت و نبوت نشان دادند.
 تعدادی از هیات های عزاداری مازندران برای ادامه سوگواری و عزاداری در دهه آخر ماه صفر که مصادف با اربعین حسینی و رحلت جانگذار نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است عازم مشهدالرضا شدند تا از نزدیک ضمن نشان دادن ارادت خود به امام رضا(ع ) و خاندان امامت و نبوت در آیین عزاداری هشتمین امام شیعیان شرکت کردند.
طبق گزارش رسمی از استان مازندران حدود 25 هزار نفر برای شرکت در آیین عزاداری دهه آخر ماه صفر به ویژه شهادت امام رضا (ع) عازم مشهد شدند و چهار موکب مردم استان علویان برای پذیرایی از زایران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع ) در مشهد برپا شد.
همچنین تعدادی از مسئولان ارشد استانی از جمله استاندارمازندران، معاون عمرانی استانداری و برخی دیگر از مدیران کل دستگاههای اجرایی شامل مدیرکل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برای شرکت در این آیین و سرکشی از هیات های عزداری مازنی ها عازم در مشهد حضور یافتند.
براساس آمار اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران حدود پنج هزار هیات مذهبی در این خطه شمال کشور فعالیت دارند و حدود چهار هزار مداح که یک هزار نفرشان را بانوان تشکیل می دهند در این استان  با این هیات ها همکاری می کنند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.