پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیار علویان حال و هوای محرم می‌گیرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، صدای محرم درحالی به گوش می‌رسد که تمام شهرهای مازندران به پیشواز برگزاری مراسم عزاداری رفتند.

تمام شهرهای مازندران حال و هوای محرم به خود گرفت و حتی سر درب منازل با نصب پرچم عزای حسینی ارادت خود به آل‌الله را نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر اصغری ولوجایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران، درباره برنامه‌های فرهنگی و عزای حسینی در استان اظهار کرد: ماه محرم پیوند شور و شعور است که عقلانیت با عرفان و معرفت عجین شده است و ماه محرم برای همه الگو است و حرفی بسیار ارزشمند را دارد که فرصتی طلایی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه در طول ایام محرم برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است، تصریح کرد: در دهه اول محرم چهار برنامه محوری تدارک دیده شده است.

اصغری ولوجایی اضافه کرد: همایش شیرخوارگان حسینی، همایش دختران زینبی برای نوجوانان دختر و برگزاری اجتماعات بزرگ حسینی و برگزاری مراسم احل من العسل در تمام شهرهای استان از جمله برنامه‌ها طی این ایام است.

وی در ارتباط با آیین شیرخوارگان حسینی،گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در جمعه پایان هفته جاری از ساعت ۹ در تمامی مصلاهای سراسر استان مازندران برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به برپایی اجتماع بزرگ حسینی در مرکز استان روز دوشنبه ۹ مرداد در خیابان انقلاب مرکز استان، یادآور شد: در سایر شهرهای استان نیز براساس تصمیم کمیته‌های شهرستانی خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.