پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دپوی زباله های مازندران در سمنان؟!

0

چند روزیست که اخباری مبنی بر اینکه روزانه 400 تن زباله بیمارستانی تولید شده در استان مازندران به استان سمنان منتقل و در منطقه ای به نام «گویچاله روستای فولاد محله، شهرستان مهدیشهر، استان سمنان»!! دفن می شود در فضای مجازی دست به دست می گردد.

فارغ از اینکه تولید بیش از اندازه زباله و بدتر از آن دفن زباله در طبیعت امری ناپسند و غیر قابل دفاع است و مسولان استان مازندران باید برای ساماندهی پسماندهای تولیدی استان در سطح ملی رای زنی جهت دریافت بودجه لازم را درکنار فرهنگ سازی برای مردم در راستای کاهش تولید زباله پیگیری نمایند، تاکید ویژه تنظیم کننده این خبر در رابطه با چگونگی آدرس دهی محل دفن زباله ها محل تامل است!!
… به تاکید حاکم بر این آدرس دهی توجه کنید؛ «…گویچاله روستای فولاد محله، شهرستان مهدیشهر، استان سمنان»… به موقعیت گویچاله، و مرز سیاسی دو استان سمنان و مازندران در تصویر زیر هم توجه کنید…

آیا به راستی منطقه گویچاله از توابع کیاسر در چهاردانگه ساری بخشی از جغرافیای استان سمنان است؟ از مسولین استان مازندران انتظار می رود در رابطه با این موضوع برای افکار عمومی توضیح دهند…

راستش را بخواهید از وقتی که برای توجیه انتقال آب دریاچه کاسپین به موضوع عبور خط لوله گاز دامغان – ساری استناد کردند، مبنی بر اینکه ما به شما گاز دادیم، پس شما هم به ما آب بدهید!!! دیگر نمی توان نسبت به این گونه اظهار نظرها و پروپاگاندا سازی رسانه ای بی توجه بود و به سادگی از کنار آن گذشت….
قسمت طنز ماجرا…. اگرچه معتقدیم همه جای ایران بزرگ سرای ماست و مطرح کردن مسایل اینچنینی به هیچ روی شایسته مردم با فرهنگ سمنان و مازندران که قرن ها در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند نیست، اما برای رفع این مشکل و با فرض صحت مالکیت آدرس ارایه شده در این گزارش، اگر فولادمحله را به سرزمین مادریش بازگردانیم، دیگر زباله های مازندران در خاک شهرستان مهدیشهر استان سمنان دفن نخواهد شد…. به نظر شما این طور نیست؟!
اما قسمت جدی ماجرا… منطقه ای که در آن زباله تولیدی شهر ساری دفن می شود، فارغ از نام مازندران یا سمنان، بخشی از رویشگاه های ایران و تورانی سرزمین ماست که میزبان گونه ممنوع القطع و حمایت شده اُرس می باشد. اگر بودجه 5 میلیاردی تخصیص داده شده برای مطالعه طرح انتقال آب دریاچه کاسپین که پس از سه بار رد شدن این طرح مجددا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد را به ساخت کارخانه های بازیافت و تولید کمپوست از زباله تولیدی شهر ساری اختصاص می دانیم به صلاح و منافع ملی ما نزدیک تر نبود؟!

حنیف رضا گلزار – پایگاه خبری خَبِر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.