پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دوگانه سوز “سی ان جی” با نرخ دولتی در مازندران توزیع می‌شود

0

عباس دهقان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از فردا در 17 مرکز مجاز و رسمی نصب سامانه سوخت دوگانه با نرخ دولتی انجام می شود که جزو نخستین استان های کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به محدود بودن نخستین محموله کیت‌های CNG (سیستم سوخت گاز طبیعی) افزود: با شرکت های تامین کننده تجهیزات سوخت گاز هماهنگی شده است که هفته آینده 100 پکیج کامل CNG با نرخ دولتی به استان مازندران تحویل شود.

نماینده اتحادیه سوخت جایگزین کشور در مازندران با اشاره به اینکه قیمت پکیج های سوخت گازسوی دولتی نصف بهای آزاد است ، گفت: هزینه کیت های دولتی از یک میلیون و 500 هزار تومان تا حدود سه میلیون تومان است .

دهقان همچنین به همکاری خوب شرکت های تولید کننده کیت های سوخت جایگزین کشور با مراکز مجاز مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پس از افزایش قیمت بنزین تقاضا برای نصب سامانه دوگانه سوز چند برابر شده است ، اما هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

وی گفت: رانندگان برای برخورداری از تجهیزات سوخت جایگزین استاندارد باید ابتدا در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور به نشانی اینترنتی http://www.irngv.ir ثبت نام کنند.

نماینده اتحادیه سوخت جایگزین کشور در مازندران تاکید کرد: نصب تمامی کیت های سوخت دولتی با حضور بازرسان شرکت انجام خواهد شد تا تخلفی روی ندهد.

متقاضیان سوخت جایگزین از تجهیزات دست دوم استفاده نکنند

دهقان همچنین به استفاده از تجهیزات و کپسول های دسته دوم برای دوگانه سوز کردن خودرو ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی شایعات غیر واقعی در مورد زمان طولانی نوبت دهی و یا فقدان وجود کیت‌های استاندارد ، برخی از مردم استان رو به استفاده از تجهیزات دسته دوم شدند.

به گفته او ، استفاده از این تجهیزات بسیار خطرناک بوده و همانند بمبی متحرک در خودرو به همراه سرنشینان است.

نماینده اتحادیه سوخت جایگزین کشور در مازندران با اعتراف به زمان بر بودن فرایند دوگانه سوز گفت: اما این فرآیند انچنان طولانی نبوده و هیچ کمبودی برای تجهیزات نداریم. 

دهقان از متقاضیان دوگانه سوز استان خواست تا فقط به مراکز مجاز نصب دوگانه سوز مراجعه کنند و از پرداخت هزینه بیشتر و دریافت تجهیزات غیراستاندارد خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.