پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دورهمی خبرنگاران مازندران با تجلیل از پیشکسوتان برگزار شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، طبق آمار اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران ، این استان ۶۰۰ خبرنگار ، ۴۶۹ رسانه مجوز دار و  بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانال تلگرامی ثبت شده دارد.

در مراسم امشب ۱۰ تن  از خبرنگاران پیشکسوت مازندران با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران و حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

پیش از برگزاری مراسم تقدیر از این پیشکسوتان ، آنها در قالب کلیپ خاطرات و سابقه فعالیت در امر خبررسانی و مشکلات این صنف را مطرح کردند.

مجید اخشابی خواننده و آهنگساز مازندرانی نیز در این مراسم چند قطعه موسیقی شاد برای حاضران اجرا کرد.

بیمه، دغدغه مشترک خبرنگاران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با بیان اینکه امسال برای برگزاری  آئین تجلیل از خبرنگاران با همکاری همه فرمانداران و خانه مطبوعات در شهرستان ها برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است، گفت که بیمه خبرنگاران فصل مشترک دغدغه رسانه ها در آیین هایی بوده است که در سراسر استان برگزار شد.

عباس زارع افزود: دو روش بیمه ای خبرنگاران در  سامانه جامع رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که خبرنگاران می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی توضیح داد: یک روش برخورداری از بیمه هنرمندان است که خبرنگاران با  کسب ۲۰ امتیاز از جمله با بهره گیری از امتیازات دوره های آموزشی و عضویت در خانه مطبوعات می توانند از آن بهره بگیرند و روش دوم هم قرار گرفتن در قالب بیمه حرف و مشاغل است که در این بخش برای هر رسانه پنج سهمیه در نظر گرفته شده است و رسانه های می توانند خبرنگاران خود را بیمه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مدیریت افکارعمومی با رسانه است ،گفت: جوان گرایی خبرنگاران  یک مزیت  در حوزه رسانه های  استان است که بسیار پرکار هستند.

کلنگ زنی خانه مطبوعات در خیابان قارن 

زارع از کلنگ زنی ساخت  خانه مطبوعات مازندران در خیابان قارن ساری خبر داد و گفت: زمین ۱۵۰ متری این سازه مشخص شده است و  این هفته توسط استاندار کلنگ زنی می شود.

وی تعامل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با خانه مطبوعات و بسیج رسانه را مطلوب توصیف کرد و افزود: خبرنگاران باید مطالبات خود را متناسب با شرایط امروز نظام ، دولت و بر اساس داشته ها مطرح کنند.

فرماندار شهرستان محمودآباد نیز در این مراسم از انباشت زباله به عنوان مهم ترین معضل این شهرستان یاد کرد و گفت که این مشکل چهر شهر را مکدر کرده است.

علیرضا شریعت با تقدیر از توجه رسانه ها به این معضل ، افزود:  با توجه به اهمیت کشاورزی و گردشگری  در کنار ساحل زیبای دریای مازندران، مشکل زباله و پسماند مردم شهرستان را کلافه کرده است.

وی از همه مسئولان خواست تا به نقد و تذکر خبرنگاران توجه  کنند و تاکید کرد: همه باید آستانه  تحمل پذیری را در مقابل نقد منصفانه خبرنگاران بالا ببرند .

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی  نیز در این مراسم از خبرنگاران استان مازندران خواست تا برای تحقق مطالبات جدی استان که مسئولان با همه تلاش های چندین ساله نتوانستند حل و فصل کنند، وارد شوند.

علی اسماعیلی با بیان اینکه همه ارکان نظام باید برای گردش سریع اطلاعات حامی و یاور خبرنگاران و رسانه ها باشند، افزود: حضور میلیونی گردشگران در مازندران در حالی است که زیرساخت هایش باید با اعتبار ملی مهیا شود و متاسفانه این موضوع همچنان مورد بی توجهی مسئولان کشوری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون همه تلاش مسئولان از استاندار گرفته تا نمایندگان استان در مجلس به نتیجه نرسیده است و همچنان  مازندران خدمات ملی ارایه می دهد ولی بودجه ملی نمی گیرد و  نیاز به حمایت رسانه ها است.

اسماعیلی دومین مشکل استان مازندران را  فاضلاب و زباله دانست و گفت : سابقه این مشکل که به سه دهه رسیده است و لازم است از سوی رسانه ها برجسته شود.

این نماینده مجلس منطقه آزاد را از دیگر مطالبات جدی مردم مازندران معرفی کرد و افزود: اگر چه با تدبیر استاندار بومی استان در حال پیگیری این مطابله هستیم اما رسانه باید  جدی تر وارد شوند.

وی محیط زیست و اهمیت حفاظت از آن از دیگر دغدغه های مردم استان مازندران توصیف کرد و هشدار داد که امروز دریا ، سواحل ، زمین های کشاورزی ، جنگل را در حال از دست دادن هستیم و نیاز به رسانه ای شدن این مشکلات است.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.