پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دلایل رد صلاحیت کاندیداها شفاف به هیات نظارت اعلام شود

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله علی معلمی عصر امروز در نخستین همایش مسؤولان نظارت شهرستان‌های مازندران با هیات رئیسه ستاد عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان با بیان اینکه تائید صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا با دقت بررسی شود اظهار کرد: هیات نظارت در بررسی صلاحیت‌ها مستقل تصمیم بگیرد.

وی با اشاره با اینکه مراجع استعلام دلایل رد صلاحیت کاندیداها را شفاف همراه با مستندات به هیات نظارت اعلام کنند، افزود: اگر افرادی که دارای صلاحیت نیستند تائید بشوند شرعا و قانونا مشکل دارد.

معلمی برگزاری انتخابات را بزرگ‌ترین فرصت برای تعیین سرنوشت کشور توسط مردم دانست.

*نظارت هیات عالی استصوابی است 

مهدی سعادتی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران نیز با بیان اینکه نظارت هیات عالی استصوابی است گفت: هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا علاوه بر استعلامات مراجع ۶ گانه؛ تحقیقات محلی از کاندیداها را نیز در دستور کار دارد

وی با اشاره به اینکه درخواست تحقیقات از کاندیداها با هیات عالی نظارت است افزود: کار تحقیقات را به یکی از دستگاه‌های اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه خواهیم سپرد.

سعادتی اطلاع‌رسانی به هنگام درباره عدم شرکت کاندیداهایی که از وضع خود خبر دارند و وارد انتخابات نشوند را موجب کاهش ۲۰ درصدی ثبت‌نام کنندگان دانست و تصریح کرد: از کاندیداهایی که از وضعت خود خبر دارند و می‌دانند برای حفظ آبروی خود قبل از بررسی صلاحیت انصراف بدهند.

به گزارش فارس، هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا علاوه بر استعلامات مراجع ۶ گانه؛ تحقیقات محلی از کاندیداها را نیز در دستور کار دارد.

 /۸۶۰۴۸/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.