پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دلار ۴۲۰۰ تومانی به اقتصاد کشور ضربه وارد کرد/ مازندران نیازمند تفکر جهادی در عرصه مدیریتی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمود حسینی‌پور در رزمایش جهادگران فاطمی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی که به نیابت از شهدای خانطومان در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد، اظهار کرد: سالروز شهدای مظلوم استان مازندران در جبهه مقاومت و جبهه خانطومان است و یکی از سرنوشت‌سازترین عملیات‌های جبه‌ی مقاومت در آن مقطع حساس تاریخی در مبارزه با جریانات تکفیری بود و یکبار دیگر جوانان غیرتمند مازندران در مقاطع حساس مبارزه با حق و باطل پرچم اسلام را در جوار حضرت زینب سرافراز کردند.

وی افزود: گروه‌های جهادی امروز با یک ساماندهی درست تحت عنوان جهاد سازندگی در استان شکل جدیدی پیدا کرده و بسیاری از کارهای نشدنی را انجام می‌دهند و این گروه‌ها جهادی در بسیاری از استان‌های محروم حضور پیدا کردند و کارهای ارزشمندی را از خود به جا گذاشتند.

این مسؤول با بیان اینکه ما نیازمند حضور تفکر جهادی در عرصه‌های مدیریتی استان و همه عرصه‌های اداری استان هستیم، گفت: حرکت خودجوش مردمی و شکل دادن اقدامات عمرانی و آبادانی را در ارائه خدمات تخصصی در استان مازندران در حال انجام هستند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه تفکر جهادی نباید جدای از اداره استان باشد، اضافه کرد: تفکر جهادی در دولت مردمی اولویت اول اجرایی تمام دستگاه‌های اداری استان و تفکر جهادی در مجموعه مدیران استان نهادینه شود و ما نیازمند تعامل گروه‌های مردمی و سازمان‌های دولتی و اداری برای رفع مشکل استان هستیم.

وی فلسفه گروه جهادی را تسلیم نشدن در مقابل کارهای بزرگ عنوان کرد، گفت: گروه‌های جهادی از جمله دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و همه قشرهای مردم در شهر و روستا در عمران، سازندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی یاری دهند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه با شناخت دقیق و عمیق از شرایط حساس کشور ما در حال جراحی بزرگ اقتصادی در کشور هستیم، افزود: با توجه به وضعیت کشور در سال‌های گذشته و آسیب‌های جدی که دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به فرایند اقتصاد کشور وارد کرد و رانت‌هایی که در مسیر اقتصادی که تعریف شده بود ایجاد شد کشور را از روند عادی خارج و عقب نگه داشته است.

وی تحریم‌های دشمنان و فشارها بر کشور اشاره کرد، گفت: متاسفانه عده قلیلی از سیاست‌های غلط، فضایی را برای خود به وجود آوردند و اختلاف دهک‌هایی را ایجاد کنند و اگر کشور با این وضعیت ادامه دهد باید نامتعادل و نابرابر ثروت را توزیع کند که تصمیم به جراحی برای کشور گرفته شد.

این مسوول اشاره کرد: گروه‌های جهادی امروز باید به ندای مقام معظم رهبری تحت عنوان جهاد تبیین لبیک بگویند ، جهاد تببین یعنی ما بتوانیم امپراطوری رسانه‌ای دشمن همه کارهای انقلاب را وارونه جلوه می‌دهند و مردم را از آینده ناامید می‌کنند.

استاندار مازندران بیان کرد: هر جایی که مردم به میدان آمدند و روحیه جهادی ظهور و بروز پیدا کرد، بسیاری از مسائل سامان یافت و خیلی از مشکلات حل شد و حضور شما در این مراسم یک پیام مشخص دارد و این پیام به مردم این است که دولت جهادی تصمیم گرفته است مسائل اصلی و مشکلات مردم استان را حل کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نفوذ دشمن را گوشزد کرده بودند، افزود: نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اداری و اقتصادی که در بعضی از حوزه‌ها دشمن توانست به ما ضربه بزند.

حسینی‌پور اضافه کرد: امروز همه گروه‌ها و جریانات انقلاب توانستند در حوزه‌های مختلف موثر مدیریتی حضور موثر پیدا کنند و با تعامل گروه‌های جهادی راهی جز شکستن بن بست و رفع مانع معیشت مردم وجود ندارد.

وی افزود: گروه‌های جهادی در این دوره حساس همانند دفاع مقدس در جبهه اقتصادی و معیشتی مردم موفق خواهند بود و آغاز فعالیت گروه‌های جهادی و ساماندهی آنها با بسیج مازندران اقدام مبارک است‌.

استاندار در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های تخصصی و اجرایی و فرمانداری‌ها، بخشداری‌‌ها و دهیاری‌ها به صورت کامل با گروه‌های جهادی همکاری کنند تا شاهد رفع محرومیت‌های استان باشیم.

حسین‌پور گفت: ۵۰۰ روستای مازندران از ۳ هزار و ۶۰۰ روستا با همکاری گرو‌های جهادی، سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌ها و مراکز دانشگاهی در مجموعه اقتصادی روستا به سبک مدرن و بهره‌گیری از امکانات روز در اختیار تولید استان قرار بگیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: بازاری که برای استان در کشورهای همسایه باز شد به شدت به محصولات مازندران نیازمند هستند و باید روستاها را تقویت کنیم و از جوانان روستا بهره‌مند شویم.

استاندار گفت: جهادگران به صورت ویژه خود را در کارگروهی دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و… خود را نشان بدهند و نقش ویژه در راستای فکری، اندیشه ورزی و زیربنایی استان داشته باشند.

 /۸۶۰۵۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.