پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دفاع از فرهنگ اصیل ایرانی مقابل هجمه‌های دشمن قاطع و بهنگام باشد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران امروز در  نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران، با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید کارهای زیادی انجام دهیم، اظهار کرد: حفظ ، معرفی و انتقال سرمایه‌های فرهنگی به نسل جدید با الگوی تربیتی درست مورد تاکید است.

وی افزود: دفاع از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در مقابل هجمه‌های فرهنگی بهینه و بهنگام باشد اگر در خواب غفلت برویم می‌بینیم فرهنگی بیگانه تمام در و دیوار و زندگی ما را پر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فرهنگ، دین و اعتقادات ناموس ما محسوب می‌شود، اضافه کرد: باید یک‌صدا وارد میدان شویم.

این مسوول با تاکید بر اینکه جنگ ترکیبی دشمن دفاع ترکیبی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم فقط به مبارزه سلبی یا ایجابی قناعت کنیم بلکه مجموعه‌ای از همه باشد و از حالت انفعال خارج شویم.

محمدی لائینی تصریح کرد: در حوزه مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب ما نیاز به دفاع ترکیبی داریم باید به‌صورت مشخص و منسجم عملیاتی شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه تحول فرهنگی، گفت: انتظار می‌رود این قرارگاه تمام مسائل مربوط به عفاف و حجاب به‌ویژه در مساله سواحل هماهنگ کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: دورنما و چشم‌انداز مساله عفاف و حجاب امیدبخش تر باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این جلسه، اظهار کرد: برگزاری این جلسه فرصت بزرگی برای این استان بوده که به‌حز بیش از ۳میلیون نفر از ساکنان خود میزبان میلیون‌ها ایرانی در طول سال است.

مجید امامی افزود: دلیل اینکه شورا در ماه‌های گذشته انجام نشد این آیین‌نامه به تصویب نرسیده این بود که شورای عالی درگیر طرح تحول بوده و براساس این طرح شورا و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی چابک‌تر شد.

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هست سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای خوشنام که به‌ویژه شهدایی فضای استان را عطرآگین کردند، در این جلسه اظهار کرد: قرار بر این بود در مورد کنگره ملی آیت‌الله کوهستانی که سال‌های سال عقب افتاد، باید به زور جدی شکل گیرد.

وی افزود: کمیته علمی و اجرایی دبیرخانه کنگره ایت‌الله کوهستانی در بهشهر فعال شد و قرار شد در جلسه نهایی باتوجه به تاخیر چند وقته کار جدی در این راستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: موضوع مهم پرداختن به مفاخر و مشاهیر مغفول مانده در استان برنامه‌ریزی خواهد شد و کارهای بزرگ‌تری در دستور کار شورای فرهنگ‌عمومی قرار خواهد گرفت.

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: واقعا اگر همه سازمان‌های که وظیفه و مسوولیت  دارند در راستا تلاش کنند می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی افزود: الان در بحث فرهنگی باتوجه به تهاجم فرهنگی باید بگوییم واقعا درحالت محاصره فرهنگی هستیم و اگر دیر بجنبیم شاید بخش‌هایی اشغال هم شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه شاید برخی این موضوع را ساده بگیرند، اضافه کرد: حقیقت کف میدان هم همین است؛ ما راهی نداریم جز اینکه معبر بزنیم و می‌توان این کار را کرد.

این مسوول با اشاره به اهمیت سرود سلام فرمانده و اثرگذاری ان در جامعه، یادآور شد: می‌توان کارهای فرهنگی خوبی انجام داد و خیلی هم تاثیرگذار است حتی در برخی از شهرها بزرگسالان نیز ورود پیدا کردند.

میرزایی با تاکید بر اینکه کار سلبی همیشه پاسخگو باشد باید کار ایجابی هم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم کارهای ایجابی و سلبی باید با هم باشد؛ چرا که بر ما تهاجم شده و شبیخون زدند و ما در جنگ هستیم.

وی گفت: نیروی انتظامی مازندران آنچه در توان دارد هم در بخش سلبی هم ایجابی اقدامات مختلفی در دستور کار دارد.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.