پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دعا کنیم ریشه این گیاه بخشکد + فیلم

0

مشاهدات خبرنگار ایسنا از رودخانه محمودآباد نشان می دهد گیاه سنبل آبی که گیاهی مهاجم، سمی و خطرناک است با رشد زیاد در این رودخانه تکثیر پیدا کرده ولی متاسفانه هنوز اقدامی برای کنترل این گیاه سمی از سوی مسئولان ذیربط صورت نگرفته است.

قهرمان اسماعیلی، کارشناس محیط طبیعی اداره محیط زیست محمودآباد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی در محیط آبی آلوده به پساب کشاورزی و خانگی با درصد مواد آلی بالا رشد و تکثیر فراوانی دارد.

وی گفت: آنچه که امروز مهم‌تر از وجود گیاه سنبل آبی در سطح رودخانه‌های شهر محمودآباد محسوب می‌شود، جریان پساب‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی است که بستر مناسبی را برای رشد و تکثیر این گیاه مهاجم فراهم کرده است. این گیاه در رودخانهها با شرایط مناسب رشد کمی دارد و پس از مدتی از بین خواهد رفت.

اسماعیلی افزود: لزوم مدیریت اصولی پساب خانگی و بازار الغدیر محمودآباد که از بازارهایی با تاریخچه قدیمی در این شهر است می‌تواند برای کنترل این گیاه سمی بسیار با اهمیت باشد. رشد و تکثیر این گیاه در سطح رودخانه های شهر محمودآباد نشان از بار آلودگی بالای رودهای جاری در این شهر دارد.

سنبل آبی گیاهی مهاجم، سمی و خطرناک است که به سرعت در سطح رودخانه ها و تالاب ها تکثیر پیدا می کند و باعث به خطر افتادن حیات زیست مندان می‌شود.

تهیه و تنظیم از بهناز مقدس خبرنگار ایسنا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.