پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دشمنان می‌خواهند جنگ شیعه و سنی راه بیندازند/ خواهان دنیای عاری از خشونت هستیم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه ساری، اظهار کرد: در آستانه فاطمیه سخنانی را که یکی از علمای اهل سنت ایراد کرد، ممکن بود جرقه‌ای در فتنه‌ای باشد و این مسئله نشان‌دهنده این بوده که زمان درست صحبت و چگونه صحبت کردن را نمی‌داند، هدفش شاید این بود جرقه‌ اختلافی بین شیعیان و سنتی راه بیندازند به‌ویژه بسیاری از اهالی سنت موضع گرفتند.

وی گفت: دشمنان می‌خواهند جنگ شیعه و سنی راه بیندازند باید حواس‌مان جمع باشد در این دام‌ها قرار نگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه ما خواستار مملکت و جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری و بر پایه وحدت هستیم، خاطرنشان کرد: باید هوش انقلابی خودمان را نشان دهیم و مهم‌ترین در میان اقشار حوزه و دانشگاه هستند که باید این مهم را جدی بگیرند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه باید سخنان ما سرشار  از وحدت باشد، افزود: در عین حال که سخنان واهی را نقض کنیم اما برنامه‌ای برای ایجاد تفرقه نباید باشد.

وی یادآور شد: ما به آمریکا و انگلیس می‌گوییم شما کور خوانده‌اید این ملت قطعا حول بر محور ولایت وحدت و انسجام را حفظ خواهیم کرد.

خطیب جمعه  ساری با تاکید بر لزوم تقوا، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع عمل است و باید به شعارها جامه عمل پوشاند.

وی گفت: برخی کارها ممکن است سرنوشت انسان را به خطر اندازد و انسان را به خسران اخروی دچار کند که در این زمینه باید خود را به خدا پناه ببریم تا به چنین کارهای خطرناک ورود پیدا نکنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: باید حواس‌مان جمع باشد اینکه به چه کار و چه راهی دعوت شدیم و باید هوشیار باشیم؛ تا ندانیم این راه سالم و ادامه ان گمراهی است نباید وارد شویم.

 این مسؤول با بیان اینکه تقوا انسان را از شر شیطان و شیطان صفتان حفظ می‌کند، اضافه کرد: باید از ایام فاطمیه نهایت بهره‌گیری کنیم.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه الگوی اهل بیت حضرت فاطمه زهرا(س) است، تصریح کرد: در کنار فضاسازی مناسب طی ایام، باید حرمت این ایام حفظ شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ آذر ماه روز راهداری نامگذاری شده که از زحمت‌کشان در این زمینه جای تقدیر دارد، افزود: معضل جاده‌ها مشکلات زیادی دارد به‌ویژه در مسیرهای روستایی با مشکلات رانش مواجه هستیم که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه امروز به‌عنوان روز بیمه روستاییان و عشایر نامگذاری شده است، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که ضرورت این مهم احساس می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح به همین مناسبت روز نهضت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، تصریح کرد: ۲۷ آذر به‌عنوان روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری نامیده شده است.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.