پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دشمنان می‌خواهند دستگاه ها را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنند/ استقبال افراد از پیام‌رسان‌های داخلی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: امروز همه اعتراف دارند سازماندهی اغتشاشات در فضای مجازی و به‌وسیله رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بیگانه است که طی ۴۵ روز بیش از ۳۸ هزار دروغ جعل و پخش کردند.

وی گفت: با این حجم از اخبار باید ببینیم با چه بی‌وجدان‌های رسانه‌ای مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فعالیت برخی در فضای مجازی متاثر از افراد بی‌وجدان و رسانه‌های بیگانه است، اضافه کرد: جوانان ما به تعبیر مقام معظم رهبری دارند در این فضای مجازی قتل‌عام می‌شوند که ضرورت سازماندهی این فضا مورد تاکید است.

محمدی لائینی با اشاره به اهمیت تجهیز شبکه ملی اطلاعات و پیام‌‌رسان‌های داخلی، تصریح کرد: شاهد استقبال از کوچ کردن افراد از فضای پیام‌رسان‌‌های بیگانه به داخلی هستیم ولی اگر ببینند امکانات به آن شکل نیست، خودبه خود پَس می‌زنند که باید در زمینه مدیریت و سازماندهی فضای مجازی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر اینکه یکی از اهداف اغتشاشات این است مسؤولان و دستگاه‌ها را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کرده تا از سازندگی مملکت بازبمانند که در این زمینه دستگاه‌ها و سازمان‌های انقلابی باید حواس‌شان جمع باشد، در عین اینکه این مسائل را مدیریت می‌کنند باید سازندگی، شعار سال و مساله تقویت تولید ملی را جدی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: با توجه به اینکه چند ماهی تا آخر سال باقی است باید دستگاه‌ها پاسخ دهند که چند درصد توانستند شعار سال را عملیاتی کنند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه همایشی تحت عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در هفته مازندران در مرکز استان و میاندورود برگزار شد، خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه‌گذاران کلاهبردار هستند به اسم سرمایه‌گذاری می‌آیند ولی فقط قصدشان استفاده از امتیازات است و هیچ کاری هم انجام نمی‌دهند، چنین همایش‌هایی هم در سایر شهرهای استان باید برگزار شود و همچنین فرصت های سرمایه‌گذاری باید احصا شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران هشدار داد: حرمت‌نگهداری مساجد، اماکن متبرکه و امامزاده‌ها در خون، گوشت و پوست ما است ولی اخیرا گفته می‌شود احترام به این مکان‌ها خیلی حفظ نمی‌شود.

محمدی‌لائینی با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی، تصریح کرد: کتاب‌خوانی در ارتقای فرهنگ انسان موثر است و باید عادت به کتاب‌خوانی تقویت شود؛ در این صورت اگر عادت شود خودبه خود افراد از سرگرم شدن به فضای مجازی و وب‌گردی حفظ می‌شوند.

وی یادآور شد: بهترین کتاب هم قرآن است که مظلوم و مهجور است باید قرآن آموزش دهیم که آموزش و پرورش در این زمینه یک مقدار ضعف دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: افرادی‌که معصیت و گناه را طرد می‌کنند باید بدانند این مهم نشانه رضایت خداوند و مایه خشنودی است.

محمدی لائینی با اشاره به اهمیت تقوا، گفت: همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش توصیه می‌کنم که در این صورت خیر دنیا و آخرت نصیب شما می‌شود‌.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.