پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگیری ۴ مدیرکل در مازندران/دستگاه قضا با هیچ متخلفی مماشات ندارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه در بحث دستگیری مدیران متخلف هیچ مماشاتی نداریم و طبق قانون انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۴ مدیردستگاه اجرایی در مازندران دستگیر شدند.

عباس پوریانی به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز ۳۱ خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی بهترین قانون در دنیا است، اظهار کرد: قانون اساسی و مبانی در زمانی که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دشمنان داخلی و خارجی دارد، افزود: دشمنان در صدد این هستند که مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید براینکه لازم است اقدامات و خدمات جمهوری اسلامی به مردم از سوی رسانه‌ها مطرح و بازگو شود، تصریح کرد: مشکلات در جامعه وجود دارد اما می‌شود کشور را با ظرفیت‌هایی که وجود دارد با برنامه ریزی به سمت رفع تورم و حل مشکلات هدایت کرد.

این مسئول بابیان اینکه در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم و مشارکت مردم در این میدان بسیار اثرگذار است، گفت: باید شخصی انتخاب شود که اصلح باشد و برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشد.

به گفته پوریانی، تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در مازندران گزارش نشده است.

پوریانی کار قضاوت را سنگین و خطیر دانست و ادامه داد: در قضاوت کوچکترین خطا ممکن است به بزرگترین مشکل تبدیل شود از این رو باید با دقت و شفافیت داوری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا رسیدگی به پرونده در ماه یک یا دو مورد است، افزود: در ایران به دلیل تعدد پرونده ها گاه موارد مورد بررسی، به ده‌ها مورد می‌رسد و رسیدگی به این حجم مراجعه و رسیدن به کشف حقیقت کار سختی است.

رئیس دستگاه قضا در مازندران یادآور شد: هدف ما اجرای عدالت در جامعه است. رسیدگی به برخی از پرونده‌ها آنقدر از لحاظ عاطفی برای همکاران شکننده است که تظلم خواهی کار آسانی نیست.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق عامه از سوی دستگاه قضایی گفت: در بحث استفاده از مازوت در نیروگاه برق شهید سلیمی نکا آثار تخریبی دارد، باید سوخت گاز جایگزین شود. نیاز است برای رفع آثار تخریبی مطالبه‌گری به حق انجام شود.

به گفته پوریانی سالانه پرونده‌های زیادی بابت تخریب محیط زیست در مازندران تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه بازدیدهای میدانی دستگاه قضایی موجب می‌شود تا مشکلاتی از این دست رفع شود، خاطرنشان کرد: نباید در حق مردم ظلم شود. دستگاه قضایی همیشه در کنار مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

این مسئول استفاده از ظرفیت مردمی را برای پیشگیری از وقوع جرم مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه قضایی بدون تعارف و شفاف با مردم صحبت می‌کند، مردم باید از مشکلات داخل جامعه مطلع باشند.

پوریانی با اعلام اینکه در رسیدگی به پرونده ترک فعل مدیران مماشات نمی‌کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۴ مدیرکل دستگیر و در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون فقره پرونده در دستگاه قضایی مازندران وجود دارد، گفت: ورودی پرونده‌ها در سه ماه اخیر ۴۳۱ هزار و ۱۴۰ پرونده بوده و خروجی پرونده ۲۹۶ هزار و ۴۰۷ پرونده است.

به گفته پوریانی، نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۶۸.۷۵ روز است.

رئیس دستگاه قضایی مازندران به مباحث صیانت از اراضی ملی پرداخت و با بیان اینکه ۴۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد، افزود: ۵ هکتار از اراضی کشاورزی(که تغییرکاربری داده شده بود) هم قلع و قمع شد و به وضع گذشته برگشت.

این مسئول درباره خودروهایی که در انبارهای اموال تملیکی مانده است، توضیح داد: کالاهای زیادی  که در انبارها رسوب و فرسوده شده است در برخی از استان‌ها با دستورات قضایی به صورت مزایده آنهم با درخواست در سایت بفروش می‌رسند.

وی در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد که از مطالبات مردم مازندران است، گفت: دستگاه قضایی به شهرداری‌ها تکلیف کرد تا در جمع‌آوری سگ‌ها اقدام کنند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.