پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگاه قضایی با عوامل اصلی اغتشاشات برخورد کند/دشمنان رفتنی و انقلاب ماندنی است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه ساری، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، اظهار کرد: این شهید نوجوان در بین ۳۶هزار شهدای دانش‌آموز از نام‌آوری بالایی برخوردار است و امام راحل هم ایشان را الگو قرار داده است. چرا که شهادت‌شان به‌صورت استشهادی بوده که الگوی مبارزات لبنانی و حزب‌الله و فلسطین شده است.

وی افزود: شاید برخی فکر کنند شهید فهمیده‌ها نوجوانان گذشته بودند ولی نوجوانان امروز و دهه هشتادی‌ها برای اغتشاشات به خیابان‌ها آمدند ولی باید بدانیم امروز هم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها از نظر دین‌گرایی و ارزش‌های انقلابی افت و افولی نسبت به دهه شصت و هفتادی‌ها ندارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه اصلا بحث تقابل و گسست نسلی مطرح نیست، خاطرنشان کرد: موضوع مهم بحث دو طیف فطری فرهنگی است از یک سو جریان فرهنگی و سبک زندگی نگاهش به غرب است و از سویی دیگر جریان ایستادگی بر مواضع دینی و سبک زندگی دینی بوده که تقابل این دو فرهنگ و شعار زن، زندگی و آزادی یکی از جنگ‌های رسانه‌ای است که دشمنان دارند، القا می‌کنند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه امروز هم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها ما انقلابی هستند، اضافه کرد: همین سرود سلام فرمانده مربوط به دهه نودی‌ها است که دنیا را پر کرده باید گفت؛ همه مردم ما پای نظام و انقلاب ایستاده هستند و اعلام می‌کنیم بزرگ، کوچک،مرد و زنش پای اهداف انقلاب ایستاده هستند.

وی با تأکید بر اینکه مساله قیمت ارزاق و اجناس نظارت شود، افزود: به‌ویژه در حوزه نان نقص مدیریت و ضعف نظارت مشاهده می‌شود و باید نان دولتی فراوان باشد و صف‌ها شلوغ نباشد و خیلی به نانوایی‌های آزادپخت میدان داده نشود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اشاره به اینکه رئیس‌جمهور انقلابی ما در تمام مسائل و اغتشاشات خدمت‌رسانی و فعالیت‌های جهادی را فراموش نمی‌کند، یادآور شد: روز گذشته در زنجان پروژه‌های بسیاری افتتاح شده در تابستان امسال قطعی برق و آب نداشتیم که نشان‌دهنده مدیریت قوی و اهمیت مسائل جهادی است که خدمت را کمرنگ نمی‌کنند که باید مسؤولان در بحث فراوانی و هم قیمت مناسب اجناس و کالاها اهتمام کنند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه موضوع دیگر سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ هستند که خدمات زحمت‌کشان این دو حوزه جای تقدیر دارد، افزود: بیمه سلامت خدمات بسیار والایی انجام دادند و در حوزه امنیت پدافند غیرعامل مهم است و مهم‌ترین پدافند غیرعامل حضور مردم هوشیار و حاضر در صحنه بهترین عامل بازدارنده دشمنان است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار طهرانی‌مقدم، یادآور شد: اینکه دشمنان به ما حمله نمی‌کنند دلیلش درک دشمنان نیست بلکه آنان از صنایع دفاعی و موشکی ایران می‌ترسند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ارتباط با حادثه تاسف‌بار در شاهچراغ، افزود: واقعا مایه تأسف است و همه داغدار و عزادار این مصیبت هستیم که در این زمینه مقام معظم رهبری در پیامی کوتاه چهار پنج نکته را بیان کردند.

محمدی‌لائینی بیان کرد: آنهایی که به ظاهر طرفدار حقوق بشر هستند، به دروغ دلسوزی دروغین دارند، ولی در جریان شاهچراغ این کودک‌کشی و توهین به عبادت، انسان، مرد و زن، نمازگزاران و معبد و جایگاه محترم و عبادتگاه بود چرا دنیای در خواب غفلت نمی‌بیند و نمی‌گوید و یا اینکه خودش را به خواب زده است.

وی یادآور شد: انتظار داریم دستگاه قضایی با عاملان این جنایت و عوامل اصلی اغتشاشات برخورد کند چرا که همه ما خواهان این مهم هستیم و هر چه زودتر نسبت به مجازات اقدام کند و مردم نیز در جریان قرار گیرند.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه همه باید منسجم، متحد باشیم و در صفوف ما تفرقه ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هدف دشمنان از اغتشاشات ایجاد تفرقه و جنگ داخلی است مثل لبنان چند دهه قبل و سوریه چند سال قبل که باید وحدت خود را حول محور ولایت‌فقیه کرده و دشمنان را مایوس کنیم.

وی ادامه داد: همه ما نسبت به امنیت مسؤولیت داریم و باید حامی نیروهای امنیتی و انتظامی باشیم باید امنیت شهر و کشور خود را حفظ کنیم و از فرزندان و خانواده مراقبت کرده و به اغتشاش‌گران میدان ندهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه همه دنیای استکبار پای کار آمدند و جنگ، جنگ احزاب است، اظهار کرد: ۱۶ پرچم از طیف‌های مختلف در مقابل جمهوری اسلامی هستند و هدف‌شان شکستن پرچم جمهوری اسلامی است و باید به نیروهای حاضر در میدان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم این انقلاب خودش صاحب دارد و حتما کشور را حفظ خواهد کرد ما به مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم پیام تسلیت‌تان که یک درس بود و پنج نکته ناب در آن وجود داشت به شما این اطمینان را می‌دهیم که گوش به فرمان ولایت خواهیم بود و باید بدانیم دشمنان رفتنی هستند و نظام جمهوری اسلامی ماندنی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت داشتن تقوا، گفت: اعضای خانواده‌ها باید نسبت به همدیگر دغدغه دینی داشته باشند که موضوع بسیار مهمی است.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.