پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگاه‌ها نسبت به عدالت جنسیتی اهتمام جدی داشته باشند

0

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دستگاه‌ها نسبت به عدالت جنسیتی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در جلسه شورای توسعه برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌ ریزی‌ها در حوزه بانوان تاثیر مستقیم بر روی خانواده‌ها دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه بانوان در تصمیم‌گیری ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها  نقش مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: در راستای برنامه‎ریزی‌های حوزه بانوان کار علمی صورت گرفته و  ۱۷۶ شاخص از جمله  ورزش، اشتغال و  مشارکت اجتماعی انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان‌کرد: برنامه‌ریزی برای پر کردن خلاء فضای آموزشی در بخش بانوان صورت نگرفته و یا در دسترس نیست بطوریکه دختران فارغ التحصیل جویای کار، آمار زیادی را به‌خود اختصاص داده‌‍اند اما  مشارکت اقتصادی زنان  مازندرانی در کشاورزی زیاد بوده و فعال هستند.

ابتکار با بیان اینکه ارائه آمار ۱۶ درصدی اشتغال برای زنان مازندرانی نیازمند بازنگری است، گفت: ۴۱ درصد کارکنان دولت بانوان هستند و۳۰ درصد ازسمت‎ها  تا پایان دولت باید در اختیار زنان قرار گیرد.

وی افزود: مطابق شاخص‌هایی که انجام شد از سال ۹۶ میزان اشتغال بانوان ۶.۱۳ درصد بوده که این عدد به ۸.۱۸ درصد رسیده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: در مقوله طلاق و ازدواج  پیمایش‎‌هایی صورت گرفته است و کاهش ازدواج نگران کننده بود اما آمایش‌ها چیز خاصی را نشان‌ نمی‌دهد.

ابتکارادامه داد: جای سند ارتقا زنان خالی بود زیرا در تعریف خانواده سالم خوب و ‌پویا ویژگی‌ها و فرهنگ حمایت از خانواده تعریف نشد.

حمایت از صنایع روستایی در دستور کار است

وی بیان کرد: در عرصه‌های جنگلی، کشاورزی و بوم‌گردی طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی حائز اهمیت بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: مشاغل حامی محیط زیست که کاهش تولید پسماند و احیا بازیافت را انجام می‌دهند، در اولویت حمایتی قرار دارند.

ابتکار تصریح کرد: موضوع صنایع خلاق و کارهای فناوری که در این زمینه فعال هستند، مورد حمایت ما قرار خواهند ‌گرفت و همچنین هم‌افزایی سند با بخش خصوصی و دولتی در ردیف بودجه ۹۹ قرار می‌گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.