پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستور وزیر اقتصاد برای تسریع در تملک اراضی آزادراه ساری-قائمشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی صبح امروز در بازدید از آزادراه ساری-قائمشهر، اظهار کرد: امروز بازدیدی از محله شروع به فعالیت اجرایی عملیاتی پروژه آزادراه ساری قائمشهر داشتیم؛ پروژه‌ای که یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مازندران بلکه در حوزه مرکز تا حوزه شمال شرق کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: به شکل ویژه‌ای بعد از تصویب منطقه آزاد امیرآباد که بار حمل و نقل و ترانزیتی بیشتری را طی ماه‌های آینده متوجه این حوزه از کشور خواهد کرد، حتما راهگشا است.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: اگر این اتفاق نیفتد سختی‌های زیادی را برای مردم قائمشهر به همراه دارد و همچنین برای مسافران به ویژه در ایام اوج سفرها دارد.

خاندوزی با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه آزادراه ساری قائمشهر، خاطرنشان کرد: لازم است تفاهم‌نامه‌ای بین بانک ملی با وزارت راه طی همین هفته‌های آینده امضا شود.

وی با بیان اینکه نیازمند به مصوبه‌ای از هیات وزیران هم هستند که این مهم درحال پیگیری است، تصریح کرد: در این زمینه با دبیر کمیسیون اقتصادی دولت در مجلس صحبت شد و قرار است برای هفته آینده با دو هفته آینده این مهم را در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار دهند و آن مصوبه هم اخذ شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: امیدواریم با توجه همت مسوولان استان و همچنین توجه وزارت اقتصاد و وزارت راه به این پروژه دارند شاهد این باشیم این پروژه پایدار و اولویت‌دار که کمک بلندمدتی به توسعه اقتصادی مازندران و کریدورهای شمال به جنوب خواهد کرد، سریع‌تر رخ دهد.

خاندوزی با اشاره به اینکه سهم‌ها مشخص شده است، اضافه کرد: ۳۵ درصد توسط بانک ملی تامین مالی خواهد شد و سهم شرکت زیرمجموعه وزارت راه و دولت مشخص است که امیدواریم تفاهم‌ها زودتر از موعد منجر به پیشبرد کار شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که امروز بحث شد موضوع تملک بخشی از اراضی که همچنان در نیمه دوم باندهای آزادراه می‌باشد نیازمند به تکمیل است، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ یکی از اولویت‌های دولت و مجلس باید کمک کنند این تملک سریع‌تر صورت گیرد تا پیمانکار بتواند با سرعت بیشتری در رابطه با ادامه مسیر عملیات اجرایی را انجام دهد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.