پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دریای مازندران مناسب شنا نیست

0

احمد اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مردم مازندران و مسافرانی که قصد دارند تنی به آب بزنند توصیه می کنیم که امروز از شنا کردن در دریای مازندران بپرهیزند.

وی وضعیت دریای برای جمعه، واپسین روز تعطیلات آخر هفته را مناسب برای شنا اعلام کرد و گفت: مردم می توانند در این روز با حضور در مناطق طرح دریا، شنا بکنند.

حضور در سواحل و شنا در دریا یکی از اصلی ترین دلایل رغبت و حضور میلیونی سالانه مسافران در مازندران است اما به دلیل ناآشنایی با شرایط این دریا و جریان شکافنده آن و عدم آگاهی در این خصوص که شنا در دریا با شنا در استخر متفاوت است افرادی غرق می شوند و جان خود را از دست می دهند.

معاون هواشناسی مازندران همچنین در خصوص شرایط جوی استان طی روزهای آینده گفت: هوای مازندران تا روز شنبه در صبح ها آفتابی است و رگبار و بارش پراکنده پدیده غالب جوی برای بعدازظهرها می باشد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای ساری، مرکز مازندران امروز به ۳۳ درجه سانتی گراد می رسد، افزود: دمای هوای طی ۲ روز آینده به همین منوال است و نوسانات زیاد دمایی را طی این روزها در استان شاهد نخواهیم بود.

به گفته اسدی باتوجه به اینکه خرداد امسال بارش های آنچنانی در مازندران نداشتیم اما بارش های خوب نخستین ماه باعث شده تا از شدت این کمبود بارش بکاهد.

هم اکنون هوای مازندران آفتابی و گرم است.

/ ‏۱۸۹۹/‏۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.