پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دروس حوزه علمیه مازندران تخصصی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام صدر‌الله اسماعیل‌زاده امروز در جمع خبرنگاران در ستاد اطلاع‌رسانی دهه فجر مستقر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در سطح استان مازندران ۷ هزار طلبه زن و مرد در حال آموزش هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فضای مجازی در حوزه علمیه استان مازندران، تصریح کرد: ۳۵ نفر در این بخش مشغول فعالیت در زمینه‌های فرهنگی هستند.

اسماعیل‌زاده از برگزاری نشست‌های علمی در سطح حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: این نشست‌های در ایام دهه فجر افزایش پیدا می‌کند.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در بحث جهاد تبیین،گفت: اعزام مبلغان دینی در اقصی نقاط مختلف استان مازندران در دستور کار است.

مدیر حوزه علمیه برادران استان مازندران از برگزاری همایش خانواده در تراز انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این همایش در دو نقطه از استان مازندران در ساری و بابل برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با افزایش کیفیت آموزشی در حوزه‌های علمیه چرا ما در حوزه های علمیه استان مازندران نتواستیم روحانی شاخص در سطح ملی معرفی کنیم،گفت: رشته‌های تخصصی حوزه علمیه از تعداد رشته‌های دانشگاهی بیشتر است.

اسماعیل‌زاده خاطر نشان کرد: ۵۰۰ نشریه علمی در کشور وجود دارد که ۲۵۶ نشریه مربوط به حوزه علمیه است،آموزش تخصصی برخی رشته‌ها در استان مازندران در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی در ارتباط با تربیت چهره شاخص روحانیت استان مازندران،گفت: بسیاری از روحانی‌ها و علما برجسته کشور مازندرانی هستند و با توجه به اینکه برخی از رشته‌های مربوط به روحانیون در استان مازندران آموزش داده نمی‌شد طلبه‌های ما مجبور به مهاجرت به قم و مشهد بودند که برنامه داریم دروس خارج از فقه در استان مازندران آموزش داده شود.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.