پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دردسرهای کرونایی در شمال/ از هجوم مسافران تا اعمال ممنوعیت تردد در مبادی ورودی شمال

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تعطیلات روز گذشته دردسرها و نگرانی‌های کرونایی را در استان مازندران چند برابر کرد، به‌طوری‌که شاهد ورود مجدد گردشگران و مسافران به استان هستیم.

تعطیلات پیش‌رو  اگرچه با ممنوعیت تردد همراه است اما، تردد برای خودروهای بومی در مسیر بازگشت به مازندران مجاز است،خودروهایی که به ظاهر پلاک بومی داشته اما مالک آن غیربومی است، خوش‌نشین‌هایی که خانه دوم خود را در شمال خریده‌اند، خودرو دوم خود را نیز در شمال سند زده‌اند این روزها با تردد در جاده‌های شمال‌ها را بیشتر کردند.

*شیب تند کرونایی در مازندران

در حالی شاهد افزایش حجم تردد در محورهای شمال هستیم که تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره‌ پیامد‌های موج پنجم کرونا هشدار داد و گفت: شاهد شیب تند تعداد بستری‌ها و مبتلایان در مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت تخت‌ها و امکانات درمانی باید به کمک کادر درمانی بشتابیم، افزود: طی هفته های اخیر استان مازندران وارد پیک پنجم بیماری کرونا شده و تعداد بیماران با شیب نسبتا بالایی در حال افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: ادامه این روند شرایط را در هفته‌های پیش رو بسیار سخت خواهد کرد؛ چرا که ظرفیت تخت‌ها و امکانات درمانی استان محدود است.

اسدی با اعلام اینکه سوش جدید کرونا سرایت پذیری بالایی دارد، از شهروندان خواست از تجمع و دورهمی‌های خانوادگی از جمله عروسی ها و مراسم عزا پرهیز کنند.

*افزایش روزانه بیماران/ شرایط اصلا خوب نیست

دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه شرایط کرونایی استان اصلا مطلوب نیست، گفت: بیماران سرپایی روزانه درحال افزایش است که شمار بیمار بستری را افزایش داد.

وی با هشدار نسبت به کاهش رعاست پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: درصورت تداوم این وضعیت دچار بحران در پذیرش بیماران خواهیم شد.

*عزم استان در اعمال محدودیت‌ها جدی است

حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: فرمانداران با هماهنگی نیروی انتطامی قرار شد براساس مصوبه جدید نسبت به اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی در سطح استان اقدام کنندوی با تاکید به اینکه عزم استان در اجرای ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی جدی است، افزود: درخواست ما از افرادی که قصد سفر به مازندران را دارند با عذرخواهی سفر خود را لغو کنند البته با مساعد شدن شرایط می‌توانند نسبت به سفر به استان اقدام کنند که امیدواریم با همراهی همه مردم شاهد ریشه‌کن شدت کرونا در جامعه باشیم.

*مازندران عید قربان ورود ممنوع شد

هادی عبادی سرپرست پلیس راه مازندران نیز در این‌باره در گفت‌گو با فارس، اظهار کرد: ممنوعیت‌های کرونایی با توجه به تعطیلات عید قربان به‌صورت سخت‌گیرانه در محور‌های شمال تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمامی مبادی ورودی مازندران همچنان به روی خودرو‌های غیر بومی مسدود است، تصریح کرد: پلیس در مبادی ورودی استان در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و محور‌های شرقی و غربی استان به‌صورت ایست و بازرسی مستقر شده و اجازه تردد به خودرو‌های غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.

 /۸۶۰۳۴/ج/خ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.