پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درددل‌های خواندنی پلیس در روزهای شمال‌گردی با طعم کرونا!

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، شمال‌گردی و تکرار ترافیک‌های سنگین در مسیرهای شمال تا قبل از شیوع کرونا به‌دلیل  کلافگی و معطلی مسافران با اعمال محدودیت‌های یک‌طرفه برای مسافران عادی شده به‌ظوری‌که در تعطیلات حتی یک روزه راهی مسیرهای شمال می‌شدند و برای بازگشت هم باتوجه به اعمال محدودیت‌ها از شمال خارج می‌شوند اما از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا باتوجه به ممنوعیت سفرها برای قطع زنجیره کرونا معضلی که همراه استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران بوده ورود مسافران بوده که در این راستا اعمال ممنوعیت‌های کرونایی هم چاره‌ساز نبود.

 

۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و مازندران در حال حاضر پنجمین پیک شیوع این ویروس را تجربه می‌کند و دردسرها و روزهای سیاه کرونایی کماکان تداوم دارد به‌طوری‌که فوتی‌های استان کماکان دورقمی و بستری‌شدگان چهار رقمی و موارد ابتلای جدید سه رقمی ماند.

موضوع مهم اینکه حتی ممنوعیت‌های کرونایی آنچنان که باید چاره‌ساز نبود و مسافران برای ورود به شمال به انواع اقدامات از گرفتن مجوز، استفاده از خودروبر برای انتقال خودرو تا خرید پلاک بومی و در مواردی مخدودش کردن پلاک‌ها دست زدند.

 

از ۲۴ مرداد ماه امسال بحث تشدید ممنوعیت‌های کرونایی در محورهای شمال در دستور کار قرار گرفت و همانند اجرای ممنوعیت‌هاس دیگر ۲۴ ساعت قبل پلیس از اجرای ممنوعیت‌ها خبر داد همانگونه پلیس حتی در این زمینه هشدار داده بود مسافران طی همین ساعت‌ها مسیرهای شمال را درپیش گرفتند و وارد شمال شدند ولی سوال اینجاست واقعا به چه قیمتی؟!

طی این مدت اگر پای دردودل  ماموران پلیس راه بنشینیم دل‌شان پر است از مردمی که برای ورود به شمال به هر دری زدند و چه توهین‌هایی که شنیدند اما دم برنیاوردند تا بتوانند در کنار کادر درمان به بهتر شدن وضعیت کرونایی در استان کمک کنند.

 

در این گزارش به سراغ سرهنگ شهرام اسماعیلی رئیس پلیس راه روستایی استان مازندران با سابقه ۲۱سال خدمت در پلیس راه استان مازندران و استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان رفتیم که با وجود خستگی زیاد از همان ابتدا صحبت‌های خود را با توصیه شروع کرد و در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: درخواست من و همه همکاران از مردم این است که با توجه به شرایط سخت بیماری کرونا و وخیم بودن استان به مسافرت نیایند،البته تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی مسؤولان و استفاده نکردن از تجربیات چند ماهه کارشناسان ترافیک باعث شده قبل از اجرای طرح‌های ستاد مقابله با کرونا در بحث محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها شاهد حضور خیل عظیمی از مسافران به شمال ۲۴ ساعت قبل از اجرای طرح باشیم که مشکلات را دوچندان کرده و می‌کند.

 

از نزدیک شاهد همه مسائل هستیم و موضوعی که نگرانی ما را بیشتر می‌کند این است مردم و رانندگان به هیچ وجه پروتکل‌های بهداشتی را در مقابل پرسنل رعایت نمی‌کنند که موجب استرس خود ما و خانواده‌های ما می‌شود.

وی اضافه می‌کند: با توجه به سختی کار در گرما و سرما و ساعات کاری زیاد و سرپا ایستادن حق پرسنل از نظر استراحت و دریافت مزایا به‌درستی انجام نمی‌شود روزانه مردم در برابر اعمال قانون برخوردهای تند، خشن و توهین‌آمیزی از خود دارند.

در کنار این مسائل،  اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نادرست و فشارهای اقتصادی و نارسایی‌های فرهنگی و اجتماعی مشکلات را بیشتر کرده و از سویی بیشتر تنش‌های طرح‌های کرونا در استان به‌دلیل وجود ویلاهای زیاد در شمال و همسایگی با تهران و رفت و آمد هر هفته خوش‌نشین‌ها به دریا و ییلاق‌ها و تردد زیاد شمالی‌ها به تهران برای کار و درمان است و خلاصه کلام به‌دلیل طولانی شدن طرح‌های کرونایی پرسنل ما خسته‌تر از قبل کرده است.

رئیس پلیس راه روستایی مازندران تصریح می‌کند: طی این سال‌ها خاطرات تلخ و شیرین زیادی در ذهنم نقش بسته ازجمله اینکه تمامی تصادفات منجر به فوت تلخ هستند اما در سال ۹۳ تصادفی در منطقه سوادکوه اتفاق افتاد که خودروی سواری پژو ۴۰۵ مادر به اتفاق فرزند پسر حدودا ۸ ساله که مادر راننده هم بوده در اثر برخورد با گاردریل وسط جاده از ناحیه گردن و سر فوت کرده، این پسر بچه چون قسمت صندلی عقب خواب بود آسیبی ندیده با توجه به اینکه بنده در مأموریت بودم و اولین کسی بودم که این صحنه را دید ؛ مواجه شدن با این پسر خردسال که تنها بوده و مادرش هم فوت کرده خیلی تلخ و سوزناک بود که هیچوقت فراموش نمی‌کنم.

در کنار خاطرات تلخ، خاطرات شیرینی هم داریم که شیرین‌‌ترین خاطره در زمستان سال گذشته به علت سقوط بهمن و بارش برف و کولاک و انسداد راه در محور کندوان  بوده که خودروی سواری هیوندای با خانواده در کولاک محاصره  بودند لذا پس از رویت خودرو در حاشیه جاده با وجود مه غلیظ و کولاک پس از پیاده شدن متوجه حضور دو خانواده به تعداد ۶ نفر که ۲ دو نفرشان فرزند خردسال بودند و به‌خاطر ترس به همراه مادران‌شان گریه می‌کردند شدیم که سریعا نسبت به انتقال آنان با خودروی گشت پلیس راه به پایگاه هلال احمر در فاصله پنج کیلومتری محل اقدام کردیم‌ که موجب خوشحالی خانواده شدیم.

 

هادی عبادی سرپرست پلیس راه مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: توقع ما این بود از شروع طرح ممنوعیت تردد، باتوجه به حساسیت در پیک پنجم همراهی مردم بیشتر باشد ولی متاسفانه همراهی مردمی کمتر شده و خیلی بی‌احترامی، توهین و ناسزا شنیدیم.

باوجود همه مسائل و تنگناها به همکاران توصیه کردیم آستانه تحمل خود را بالا ببرند ولی متاسفانه رویارویی و بی‌احترامی مردم زیاد بود.

 

وی بیان می‌کند: از همه جالب‌تر شگردهای مختلف مردم برای حضور در مازندران بوده که از جابه‌جایی پلاک‌ گرفته تا انتقال خودرو با خودرو بر که با هر ترفندی سعی داشتند خودرو را وارد استان کنند ولی با هوشیاری ماموران این اقدامات ناتمام می‌ماند.

عبادی در پایان خاطرنشان می‌کند: باتوجه به شرایط کرونایی پیش‌بینی ما این است طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به استان ادامه دار باشد و مردم برای همراهی جهت قطع زنجیره کرونا با ما همراه باشند نه اینکه پلیس را نقطه مقابل ما بدانند بلکه پلیس در کنار کادر درمان درحال تلاش است که به قطع زنجیره ویروس کمک کند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.