پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درخواست تعیین تکلیف برای درختان خشکیده در جنگل‌های هیرکانی

0

مجید ذکریایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: باتوجه به وزش بادهای گرم طی روزهای اخیر شاهد بروز حریق‌های متعدد در سطح جنگل‌های شمال بودیم.

وی افزود: باوجود اینکه صعب‌العبور بودن منطقه کار را برای ماموران یگان حفاظت سخت کرد، ولی باحضور به‌موقع نیروهای یگان حفاظت و همچنین نیروهای مردمی حریق اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و کار اطفای حریق را با کندی مواجه می‌کند، وجود درختان خشک در سطح جنگل‌ها است که در صورت بروز حریق، مهار آن زمان‌بر خواهد بود و همچنین برای ماموران وقت‌گیر و زمان‌بر است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس و توقف قانون بهره‌برداری از جنگل بحث جمع‌آوری درختان خشکیده از جنگل تعیین تکلیف شود و بتوانیم این درختان را از عرصه جنگلی خارج کنیم.

ذکریایی با تقدیر از همکاری مردم با منابع طبیعی مازندران و اعلام گزارش‌های جنگل‌خواری، قاچاق چوب، تصرف و سایر به سامانه ۱۵۰۴، گفت: با همکاری روستانشینان، جنگل‌نشینان، همیاران طبیعت و نیروی واکنش سریع هر شهرستانی توانستیم حریق را در سریع‌ترین زمان ممکن مهار کنیم.

وی با اعلام اینکه ماموران منابع طبیعی درحالت آماده‌باش هستند، یادآور شد: ماموران منابع طبیعی بحث گشت‌زنی را در همه عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار دارند.

 

 

 /۸۶۰۳۴/ح/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.