پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درخواست انتقال خون مازندران از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: اداره کل انتقال خون مازندران از بهبودیافتگان کووید ١٩ که یک‌ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده در خواست کرد تا به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان با اهدای پلاسما در مرکز انتقال خون بابل به یاری بیماران درگیر با این ویروس بشتابند. 

وی افزود: بهبودیافتگان کووید ١٩ در صورت تمایل می‌توانند برای آگاهی بیشتر از ساعت ۸ تا ۱۳ با شماره تلفن‌های ٣٣٣١٤٨٦٣ و ٣٢٣٧١٠٥٥ تماس بگیرند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه در حال حاضر درمان مشخصی برای درمان بیماری کووید ١٩ که در اثر ویروس کرونا ایجاد می‌شود وجود ندارد، اضافه کرد: اگر به بیماری کووید ١٩ مبتلا شدید و یک ماه از بهبودی کامل شما سپری شده است به شکرانه بازیابی سلامتی و کمک به نجات جان دیگر همنوعان به مرکز انتقال خون بابل واحد اهدای پلاسمای مرکز انتقال خون بابل واقع در کمربندی شرقی، ابتدای خیابان شهید محبوبی مراجعه کرده و  پلاسمای خود را اهدا کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه در پلاسمای خون بیماران مبتلا که یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد، تصریح کرد: با تزریق این پلاسما به بیماران بدحال، ایمنی آنان تقویت می‌شود.

پوریانی با اشاره به اینکه شرکت در این طرح کاملا داوطلبانه است، اظهار کرد: داوطلبان اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌های اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

وی یادآور شد: پلاسما بخش مایع  زرد رنگ خون است که ٥٥ درصد خون را تشکیل می‌دهد و اهدای آن امری معمول و شناخته شده در جهان است و هیچ‌گونه تأثیری در افت میزان خون اهداکنندگان نخواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: اهداکنندگان با سن ١٨ تا ٦٠ سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند می‌توانند به مرکز انتقال خون شهرستان بابل مراجعه کنند.

پوریانی در پایان با بیان اینکه کاهش مراجعات اهداکنندگان از ۶۰ درصد در زمان بحرانی به ۱۵ درصد رسید، گفت: با توجه به ایام روزه‌داری حضور اهداکنندگان باید در پایگاه های انتقال خون استان مستمر باشد.

 /۸۶۰۳۴/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.