پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درخواست آیت‌الله ‌طبرسی برای افزایش پروازهای تجاری ‌فرودگاه‌های مازندران‌

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در دیدار مدیران فرودگاه‌های مازندران از روند توسعه فرودگاه‌های استان و اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش پروازها و توسعه فرودگاههای استان و ارتقای سطح ایمنی حمل و نقل هوایی مازندران قدردانی کرد.

وی با اشاره به تاریخچه فرودگاه ساری، انجام امور فرودگاهی و خدمات مطلوب پروازی را یکی از پیشه‌های سخت و طاقت فرسا در این حوزه دانست و افزود: امیدواریم در آینده نزدیک، شاهدافزایش پروازها در مسیرهای بیشتر و انجام پروازهای باری و تجاری دراستان باشیم.

افزایش پروازهای فرودگاه‌های مازندران

سعدالله وطن خواه، مدیرکل فرودگاه‌های مازندران نیز به افزایش پروازهای فرودگاه‌های استان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته نسبت به سال قبل آن، 25 درصد در تعداد پروازها و 30 درصد در اعزام و پذیرش مسافر رشد داشتیم.

وی توسعه اپرون، عملیات آماده‌سازی سایت کمک ناوبری، تملک اراضی، رفع موانع پروازی، جمع آوری دکل‌های برق فشار قوی، تکمیل ترمینال مستقبلین و مشایعین، توسعه ترمینال و احداث استخر ذخیره آب را بخشی از اقدامات عمرانی و زیربنایی انجام شده در فرودگاه‌های استان یاد کرد.

وطن خواه گفت: برچیدن شبکه هوایی مزاحم در محدوده پروازی و جابجایی تعدادی از درختان قدیمی در آستانه باند پروازی در فرودگاه رامسر در جهت رفع موانع پروازی و ارتقای سطح ایمنی و سلامت پروازها  نیز در این مدت در فرودگاه‌های غرب استان صورت گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به هزینه 300 میلیاردی در حوزه فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در فرودگاه‌های استان طی سال گذشته، افزود: امیدواریم با راه اندازی و شروع عملیات پروازی شرکت هواپیمایی جدید بومی که پایگاه آن در فرودگاه ساری خواهد بود، شاهد توسعه خطوط  و افزایش مسیرهای جدیدپروازی در سه فرودگاه مازندران باشیم.

مازندران دارای سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.