پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درخشش مازندران در نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

0

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس زارع اظهار داشت: شبکه شهرهای خلاق مدتی است که با الهام از طرح جهانی یونسکو توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و به دنبال بهینه سازی، نهادینه کردن و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، هنری، ارزشی، تاریخی و … استان در راستای توسعه اقتصادی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت، ضبط و گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که آن شهر یا منطقه رواج داشته و از رونق برخوردار بوده ولی تا به امروز نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

وی همچنین تصریح کرد: ما در استان مازندران ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری داریم و در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن این ظرفیت‌ها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای که به توسعه اجتماعی و انسانی می‌انجامد، هستیم که نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرا بودن و همگرا بودن در بین تمام خادمان فرهنگ و هنر استان است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم فهیم مازندران در این طرح فرهنگی هنری گفت: شهرستان گلوگاه در بخش موسیقی، شهرهای آمل، قائمشهر و نور در بخش ادبیات، نوشهر در بخش مد و لباس و شهرهای بابلسر، محمودآباد و تنکابن نیز در بخش هنرهای تجسمی، پس از داوری‌های صورت گرفته به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

زارع با تقدیر از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست مازندران، این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون زحمات بی شائبه فعالان فرهنگی و هنری استان دانست و بر لزوم استمرار این راه تأکید ورزید.

کد خبر 5019529
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.