پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درختکاری و محیط زیست مورد کم توجهی قرار گرفته است

0

  به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین‌زادگان بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم  مازندران پاک طرح میراث ماندگار در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مازندران بدون درخت قابل تصور نیست، اظهار کرد: در سالهای اخیر در بحث درختکاری و محیط زیست کم توجهی کردیم که با عزم همگانی این کم‌کاری را جبران کنیم.

استاندار مازندران از کاشت یک میلیون اصله نهال در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی کاشت این درختها در سال جاری انجام گرفته که تا پایان سال به اتمام برسد و در هفته گذشته با هزینه بخش خصوصی 250 هزار اصله نهال در مازندران کاشته شده‌است.

حسین‌زادگان تصریح کرد: نباید کاشت درخت نمادین و شعاری باشد و یا در اسفتد ماه و ایام درختکاری انجام شود و باید کاشت چوب که هم اقتصادی است و هم زیست محیطی، در طول سال صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر به هوای پاک کم‌توجهی شده و در تمام معابر و کنار جاده‌ها پر از نخاله‌های ساختمانی، زباله و پلاستیکهای غیر قابل تجزیه است که در شأن مازندرانیها و مسافرانی که به این استان می‌آیند نیست.

حسین‌زادگان از شروع طرح بزرگ مازندران پاک، خبر داد و  تصریح کرد: وظیفه داریم با کمک دهیاریها، شوراها، بسیجیان، کارکنان دولت، دانش‌آموزان و همه آحاد جامعه نسبت به پاکسازی معابر و جاده‌ها اهتمام داشته باشیم و در این راه از بخش خصوصی هم کمک بگیریم.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه مبادی ورودی استان تا عید باید از این وضعیت خارج شوند، گفت: در ورودی هر روستا تابلوی مازندران پاک نصب گردد تا مسافران و گردشگران به محیط‌زیست توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکسال مازندران را پاک نگه داریم، اظهار کرد: مازندران ظرفیتهای بالایی در گردشگری دارد، بطوریکه می‌توان آن را استان هزاردریاچه نامید و باید به این سرمایه های عظیم توجه بیشتری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.