پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درآمد سه ماهه گمرکات مازندران از مرز ۴۴۲ میلیارد ریال گذشت

0

علی یوسفی منش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان درامد گمرکات مازندران در سه ماهه سال گذشته ۴۱۵ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: صادرات غیرنفتی مازندران در سه ماهه نخست سال جاری ۳۱۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار بوده که از نظر وزنی ۶۲ درصد رشد داشته است.

یوسفی منش اظهار داشت: در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی به ارزش ۳۴ میلیون و ۸۹۱ هزار دلار، بستنی به ارزش ۹ میلیون و ۹۷ هزار دلار، سیمان به ارزش ۵ میلیون و ۱۶۴ هزار دلار، مواد پلاستیکی به ارزش ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار و کاغذ به ارزش یک میلیون و ۶۷۵ هزار دلار عمده اقلام صادراتی گمرکات مازندران بوده است.

وی ادامه داد: بیشتر کالاهای غیر نفتی مازندران از گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به کشورهای عراق، قزاقستان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، افغانستان و امارات متحده عربی صادر شده است.

مدیر کل گمرکات مازندران با بیان اینکه ارزش واردات انواع کالا به مازندران ۳۲۰ میلیون و ۷۰۲ هزار دلار بود، افزود: ۹۷۶ هزار تن انواع کالا از ۲۰ کشور دنیا از طریق سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب از نظر وزنی و ارزشی ۱۷ و۴۰ درصد رشد دارد.

یوسفی منش تصریح کرد: جو دامی به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار، ذرت دامی به ارزش ۹۹ میلیون و ۷۹۷ هزار دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۷۸ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار، وسایل برقی به ارزش ۵ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار و روغن پایه به ارزش ۴ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار عمده واردات کالا به استان بوده است.

به گفته وی، بیشترین کالاهای وارداتی به استان مازندران به ترتیب از کشورهای روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان و سوئیس بوده است.

یوسفی منش با اشاره به ترانزیت کالا از طریق گمرکات مازندران گفت: در این مدت ۷۹۰ تن ریل آهن مستعمل، میله توپر مستعمل و تخته به ارزش ۵۸۱ هزار دلار به مقصد پاکستان و عراق ترانزیت شده است.

استان مازندران دارای پنج گمرک در بنادر امیرآباد، فریدونکنار، نوشهر و شهرهای آمل و ساری است.

/ ‏۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.