پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش‌اموزان مازندران پویش ” من در خانه می‌مانم” راه انداختند

0

اکنون بیش از ۲ هفته است که ایران و استان مازندران با ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا دست و پنچه نرم می کند و تاکنون حدود ۶ هزار نفر به صورت رسمی به این بیماری مبتلا شدند و ۱۴۵نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. 

ویروسی که حتی هزاران کیلومتر نتوانستن جلوی آن را بگیرد و با درنوردیدن مرزها اکنون حدود ۸۰ کشور دنیا را به خود در گیر کرد. ویروسی که حتی سریع تر از نام خود شیوع پیدا کرده و به سرعت در حال گسترش است. 

این ویروس تقریبا همزمان با ورود به ایران به استان مازندران نیز وارد شد و گردشگرپذیرترین استان کشور را این روزها به مرز قرنطینه کشاند به طوری که به دلیل عدم توجه برخی نسبت به مسافرت شاهد جابه جایی افراد و گسترش این ویروس بودیم .

در روزهای اخیر برخی از مردم همراه با هنرمندان با راه اندازی پویش عدم خروج از خانه سعی دارند دیگران را برای عدم خروج از خانه های خود توجیه کنند. 

دانش آموزان خانه نشین مازندران نیز بیکار ننشستند و با راه اندازی پویش #من‌درخانه‌می‌مانم” خواهان عدم تردد غیر ضروری مردم مازندران برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شدند. 

دانش آوزان مازندرانی همچنین از مردم استان های دیگر خواستند تا تعطیلی را بهانه نکرده از مسافرت به استان مازندران یا استان های دیگر خودداری کنند. 

محصلان مازنی در این پویش که اکنون در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال باز نشر است به شعارهایی همچون ” سفر در خطر” ، ” آموزش تعطیل نیست ” و ” نه به دید و باز دیدهای نوروزی” نسبت به جدی بودن ویروس کرونا هشدار دادند. 

همچنین آنها از همه خواستار همراهی برای شکست دادن ویروس کرونا شدند.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۵۳۶ هزار دانش آموز است که در چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه تحصیل می کنند.   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.