پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش‌آموزان پیام‌رسان فرهنگ گردشگری باشند

0

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: گردشگری یک نیاز تفننی و غیرضروری نیست و باید دانش‌آموزان پیام رسان فرهنگ گردشگری باشند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، حسین حسن نژاد صبح شنبه در مراسم زنگ گردشگری با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، توجه جدی به تعلیم و تربیت را امری مهم دانست و اظهار کرد: همه باید بدانیم که گردشگری یک نیاز تفننی و غیرضروری نیست.

وی تصریح کرد: اگر به افزایش سطح تعامل بین جوامع و مناطق مختلف اعتقاد داریم باید اطمینان را به خود و دیگران دهیم که گردشگری یک فرصت عالی برای داشتن تعامل با دیگران است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: گردشگری فرصتی برای شناخت واقعیت‌های پیش رو و فرصتی برای زندگی بهتر است و از اینرو در قران کریم به ما امر به گردشگری و سیر و سیاحت در زمین شده است.

حسن نژاد یکی از آثار گردشگری و سیر و سیاحت در زمین را ایجاد فرصت‌های اقتصادی و اشتغال برشمرد و گفت: هدف گردشگری این نیست که گردش اقتصاد را فراهم کند بلکه هدف اصلی افزایش بهره وری نیروی انسانی است.

وی یادآورشد: اگر بخواهیم از محاسن گردشگری استفاده کنیم باید نگاه نسبت به آن را عوض کنیم زیرا گردشگری یک نیاز طبیعی و اساسی انسان ها است و در سبد هزینه زندگی قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افزود: چاره‌ای نداریم که مجموعه نیاز فراموش شده گردشگری را مورد توجه قرار دهیم و حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش فرصت خوبی است تا نیاز گردشگری را در زندگی روزمره احیا کند و از محاسن آن برای زندگی بهتر استفاده کند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: مدرسه به عنوان پایه آموزش عمومی کشور، فرصتی برای انتقال بسیاری از مفاهیم در خانواده و جامعه است و باید از آن برای ترویج فرهنگ گردشگری بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه خواستار راه اندازی تور استان گردی برای دانش‌آموزان است، بیان کرد: در حوزه احیا و سرعت بخشی برای تعمیم فرهنگ گردشگری از توان دانش‌آموزان استفاده کنیم و از فرصت عضویت آنان در سمن‌های گردشگری بهره بریم.

اجرای طرح « همیار گردشگر»

مهران حسنی معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران نیز در ادامه بابیان اینکه سالانه میلیون‌ها نفر مهمان مازندران هستند، افزود: برای اینکه سفر خوب و مطلوب صورت گیرد بسیاری از دستگاه‌های خصوصی و دولتی باید خدمات رسانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای سفر هر گردشگر بیش از ۵۰ دستگاه دولتی و خصوصی به ارائه خدمات می‌پردازند تا خاطره خوب از سفر و رضایت گردشگری حاصل شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران هدف حضور مسئولان را در مدارس ترویج فرهنگ گردشگری بیان کرد و گفت: بخشی از اقتصاد استان وابسته به گردشگری است و نباید گردشگر را به عنوان پول بنگریم بلکه باید نگاه سرمایه‌ای داشته باشیم.

حسنی از تهیه طرحی به عنوان همیار گردشگر در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح دو سال قبل با همکاری آموزش و پرورش کلید زده شده است ولی ادامه نیافت بنابراین باید از وجود دانش‌آموزان به عنوان همیار گردشگر برای ترویج فرهنگ گردشگری بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح طرح های گردشگری، بوم‌گردی و پروژه‌های عمرانی از جمله برنامه های هفته گردشگری در مازندران است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.