پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش‌آموزان فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مقررات راهنمایی و رانندگی

0

ایسنا/مازندران رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: دانش‌آموزان فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی تردد و عبور و مرور به شما می‌روند.

مهدی باقری امروز در گردهمایی پلیس مدرسه دانش‌آموزان که در سالن اهل بیت ساری با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان برگزار شد، با بیان اینکه هدف از طرح پلیس مدارس در ساری ایمنی تردد دانش آموزان در ورود و خروج در مدارس مقطع ابتدایی بوده که به اجرا در آمده است، اظهار کرد: به‌منظور ایمنی بیشتر تردد دانش‌آموزان از هر مدرسه ابتدایی سه دانش آموز به عنوان پلیس مدرسه انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان پلیس مدرسه پیش از این دوره آموزشی مقررات راهنمایی و رانندگی را در حوزه تردد از خط عابر پیاده و چگونگی ایست دادن فرا گرفته‌اند و با لباس ویژه و در دست گرفتن تابلوی ایست مانند ماموران راهنمایی و رانندگی انجام وظیفه می‌کنند .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه طبق مصوبه وزارت کشور که به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده جریمه هر خودرویی را که به ایست پلیس مدرسه توجه نکند ۶۰ هزار تومان تعیین شده است، گفت: این طرح ملی در شهرهای مراکز استان‌های کشور آغاز شد و پس از شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف از طریق اجرا در مراکز استان‌ها، طبق برنامه در همه شهرها اجرایی خواهد شد.

باقری وجود ۵۰۰ هزار دانش آموز در استان را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی تردد و عبور و مرور دانست و افزود: همسو با این ظرفیت سال گذشته ۱۳۵هزار دانش آموز دوره مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند و امسال این آمار به ۱۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: پلیس راهور در طول سال تحصیلی آمادگی هر گونه همکاری با آموزش و پرورش در جهت آموزش ایمنی و اصول خدمات دهی به سرویس‌های مدارس را نیز دارد و اگر مدرسه‌ای مشکلی را در اطراف محیط آموزشی خود دارد می‌تواند موضوع را با پلیس در میان بگذارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران ادامه داد: رانندگان خودروهای مدارس دانش آموزان باید نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بیشترین حساسیت را داشته باشند چراکه رعایت مقررات برای دانش آموزان داخل خودروها همانند یک درس آموزشی عملی محسوب می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: در س جاری ۷۴ نفر از عابرین پیاده در اثر تصادف در جاده‌های دورن شهری مازندران جانشان را از دست دادند که این آمار بسیار وحشتناک است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، طبق آمار آموزش و پرورش مازندران بیش از ۵۳۷ هزار دانش آموز، حدود ۴ هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.