پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشگاه نیازمند نگاه به آینده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا غفاری پیش ازظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم دانشگاه علوم کشاورزی ساری با گرامیداشت روز معلم و با اشاره به اینکه شهید مطهری یک شخصیت ماندگار در جامعه است افزود: امروز نیز به شخصیت و آثار شهید مطهری نیاز داریم زیرا شخصیت دانشجوی امروزی نیز باید همانند شهید مطهری باشد و شهید مطهری به عنوان چهره مطرح حوزه و دانشگاه به شمار می‌رود و ورود به موضوعات و مسائل عصر و زمانه وی را ماندگار کرده است.

وی گفت: توجه به موضوعات مردم و جامعه از مطهری یک شخصیت برجسته ساخته است و دانشگاه نیز باید به مسائل مردم و جامعه توجه کند و دانشگاه باید خادم و مسئول باشد.

غفاری یادآور شد: پویایی دانشگاه از نیازها و انتظارات جامعه از این محیط علمی است و دانشگاه نیاز به آن دارد که نگاه به آینده داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: به دلیل آنکه مسائل را خوب نمی‌شناسیم و در پرتو آن نتوانستیم سیاست و برنامه ریزی مناسبی برای حل مسائل داشته باشیم.

وی خواستار تأمل و بازنگری در برنامه‌های دانشگاه شد و گفت: زمانی که دانشگاه مسئله شناس می‌شود، دانشگاه جایگاه اجتماعی کسب می‌کند و باید از این سرمایه اجتماعی و فرهنگی صیانت کنیم.

غفاری گفت: هشت درصد مجموع سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجوی کشور در بخش کشاورزی و رشته‌های مرتبط مشغول تحصیل هستند.

تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه وضعیت بودجه فرهنگی دانشگاه و رفاهی دانشگاهیان مورد توجه قرار نگرفته است خواستار برنامه ریزی برای رفع این دغدغه‌ها شد.

وی با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید گفت: در راستای سیاستگذاری‌های شوراهای فرهنگی و انقلاب فرهنگی باید به پایه‌ها و زیرساخت‌های تولید توجه شود و زمانی که ۷۰ درصد تولید برپایه کشاورزی است باید به این بخش توجه شود و نقش دانشگاه‌های تخصصی مانند دانشگاه کشاورزی حساس و مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.