پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشگاه علوم پزشکی بابل از داوطلبان جهادی در خواست کمک کرد

0

روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل طی اطلاعیه شماره ۳۳  اعلام کرد: با عنایت به شرایط اضطرار و خاص ایجاد شده به واسطه ی شیوع کرونا ویروس در سطح شهرستان بابل و پیرو مراجعات مکرر برخی اشخاص حقیقی و حقوقی مبنی بر مساعدت و یاری رساندن به پرسنل فداکار و مراکز درمانی، محضر مبارک شما مردم بصیر و ایثارگر می رساند: دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن استقبال از این امرخداپسندانه و خیرخواهانه اعلام می دارد داوطلبان این حرکت جهادی و بسیجی می توانند ضمن مراجعه به معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، آمادگی خود را اعلام تا به مراکز درگیر بحران معرفی شوند.

این اطلاعیه افزوده است که داوطلبان جهادی و بسیجی می توانند با نام نوع همکاری مورد تقاضا اعم از پرستار بهداشت یار،خدمات، تاسیسات فنی  برای همکاری اقدام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکنون ۳۳ اطلاعیه با نام هرخانه یک پایگاه سلامت- کرونا را شکست می دهیم صادر کرده است.

بابل با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری از هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفت و  تاکنون چهار روز متوالی  خودروی آتش نشانی با گشتن در کوچه پس کوچه های شهر آژیر قرمز را به صدا درآورد و از مردم خواسته شد از منازل خارج نشوند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

گفته می شود بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای یک هزار و ۵۰ تخت در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی است که هم اکنون با بستری حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و روحانی بابل دسته و پنجه نرم می کند و چند نفر نیز در این شهرستان جانشان را از دست داده اند.

در این میان تعداد زیادی از پزشکان ، پرستاران و دیگر کادرهای درمانی بیمارستان های بابل نیز در روزهای اخیر به شدت فعال بوده و خستگی مفرط و فشارهای روحی و روانی کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور نیروهای داوطلب را برای بیمارستان های تابعه دولتی این شهرستان ضروری ساخت.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.