پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشجویان بیش از ۱۰۰ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ دکتر حسین سالار آملی روز چهارشنبه در شانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در بابل بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۶ هزار دانشجوی خارجی از یکصد و یک کشور دنیا در ایران تحصیل می‌کنند .

وی گفت: استقبال کشورهای منطقه به خصوص افغانستان و عراق برای تحصیل در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است.

 سالار آملی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌های ایران ۴۶۶ پروژه تحصیلی در کشورهای بزرگ اروپایی دارند که این امر در بین المللی شدن دانشگاه‌های ایران بسیار اثرگذار است .

وی افزود: در دو سال اخیر ۶۳۵ استاد و  دانشجوی ایرانی برای تبادلات علمی به اروپا رفتند که تاکنون ۳۸۳ نفر به ایران برگشتند.

  قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه  ایران باید در چرخه دانایی دنیا قرار گیرد و در سطح جهان ظرفیت سازی کند،افزود: ایران ۲ درصد علم دنیا را در اختیار دارد و برای کسب ۹۸ درصد  علم دیگر باید در چرخه علمی دنیا قرار بگیرد.

سالار املی افزود: با توجه به منابع قوی نیروی انسانی در ایران و علاقمندی خوب خانواده های ایرانی برای کسب علم  ایران در چرخه جهانی عملکرد خوبی خواهد داشت.

وی افزود: جامعه علمی ایران به لحاظ اخلاقی و مالی بسیار پاکدست است و به هیچ عنوان نباید برای قرار گرفتن در چرخه علمی دنیا ترسی داشته باشیم .

سالار آملی عملکرد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در چند سال اخیر را بسیار مطلوب عنوان  کرد  و گفت: این دانشگاه با کسب افتخارات علمی در عرصه بین المللی باعث شده است که این نشست را در این دانشگاه برگزار کنیم و امیدواریم کسب این افتخارات همچنان ادامه داشته باشد.

/۱۸۹۹/۷۳۴۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.